Pomorze Zachodnie, jako pierwszy region w Polsce, zakupił hybrydy, które wyprodukował NEWAG S.A. Łączny koszt zakupu dwóch pojazdów to 49,2 mln zł. Każdy z nich jest wyposażony w 150 miejsc. Pojazdy dwunapędowe łączą najważniejsze zalety pojazdów elektrycznych, czyli wysokie przyspieszania i brak emisji spalin oraz pojazdów spalinowych wyposażonych w przekładnię elektryczną, jaką jest możliwość poruszania się po liniach niezelektryfikowanych. A tych na Pomorzu Zachodnim jest wciąż 40 procent.
ZOBACZ TEŻ:
Hybrydy pozwolą obsługiwać trasę: Szczecin Gł. – Kołobrzeg – Koszalin - bez przesiadek.
Podobnie na zmodernizowanej linii kolejowej nr 210 Szczecinek – Runowo Pomorskie, obsługując bezpośrednią relację: Szczecin Gł. – Szczecinek przez Stargard, Drawsko Pomorskie, Złocieniec i Czaplinek.
21 stycznia w Szczecinie, Kołobrzegu i Koszalinie zobaczymy jedną z hybryd. Przyjazd pociągu do Kołobrzegu – przez Szczecin Dąbie, Goleniów, Nowogard, Gryfice, Trzebiatów - oczekiwany jest o godzinie 13.27. Dziesięć minut później (godz. 13.37) planowany jest przejazd specjalny do Koszalina. Pociąg dotrze tam o godz. 14.11.
CZYTAJ TEŻ:
ZOBACZ TAKŻE:
Bądź na bieżąco i obserwuj:
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?