"Polonez" był budowany na regaty oceaniczne OSTAR’72 przez Szczecińską Stocznię Jachtową im. Leonida Teligi jako jacht drewniany mahoniowy. Zaprojektowany przez Edwarda Hofmana i Kazimierza Jaworskiego.
Na Polonezie Kapitan Krzysztof Baranowski w 1972 roku brał udział w regatach OSTAR'72. Później na tym jachcie, jako drugi Polak po Leonidzie Telidze w ciągu 272 dni pokonał 35424 mil morskich w rejsie dookoła świata na trasie Plymouth - Newport - Kapsztad - Port Hobart (Tasmania) - Port Stanley (Falklandy) - Plymouth.
Rejs rozpoczął się 2 maja 1972 roku w Szczecinie a zakończył 24 czerwca również
w Szczecinie.
W 1973 roku jacht został przekazany Wyższej Szkole Morskiej. W 1987 roku jacht został sprzedany prywatnemu właścicielowi i wyslipowany. Od tego czasu Polonez stał w hangarze, nieużywany i niszczał. Nowi właściciele przeprowadzili gruntowny remont jednostki. Dziś armatorem jachtu jest Włodarzewska S.A. – warszawski deweloper.
Jednostka będzie używana do rejsów komercyjnych, jak i do pływania z młodzieżą niepełnosprawną.
Jacht ma 13,8 m długości, zanurzenie 2,2 m. Rozpina 80 m kw. żagla.
Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?