Ostatni odcinek linii prowadzący z Jasienicy nad zalew (Ziegenort) otwarto w 1910 roku.
Według pierwotnych założeń linia miała połączyć peryferyjne dzielnice Szczecina, a takimi były na przełomie XVIII i XIX wieku m.in. Pomorzany, Pogodno i Niebuszewo (z tego powodu była nazywana Linią Obwodową Szczecina) oraz zakłady produkcyjne położone głównie nad Odrą – stocznie: Vulcan i Stettiner Oderwerke oraz hutę, papiernię, cementownię, w późniejszym czasie także fabrykę benzyny syntetycznej Hydrierwerke Pölitz (do 1945 r.; po 1969 r. Zakłady Chemiczne Police).
Na starym zdjęciu widzimy jedyną kładkę dla pieszych na tej linii, która mieści się przy ulicy Białogórskiej na Golęcinie. Tak kładka wyglądała w 1932 roku. Stąd rozpościera się wspaniała panorama na Odrę i jezioro Dąbie.
Szlak został zelektryfikowany w 1982 roku. We wrześniu 2002 roku przejechał nim ostatni pociąg pasażerski.
- Dworce i przystanki są w różnym stanie, natomiast sama linia zachowuje ciągłość, nie brakuje torów - mówi Włodzimierz Wiatr, zastępca dyrektora ds., eksploatacji w szczecińskim Zakładzie Linii Kolejowych PLK. - W 2006 roku linia przeszła remont.
Zobacz też: Matura 2011 historia odpowiedzi
Moje Miasto Szczecin www.mmszczecin.pl on Facebook
Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?