Wten sposób w naszym mieście ruszyła ogólnopolska kampania "Pozory mylą, dowód nie". Kampania ma na celu zwrócenie uwagi na zagrożenia, jakie może ze sobą nieść spożywanie alkoholu przez osoby niepełnoletnie.
- Każda z namalowanych scen opatrzona będzie znakiem kampanii „Alkohol. Tylko dla pełnoletnich”– mówi Danuta Gut, dyrektor Biura Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego.
Obrazy są wykonane czarna farbą, tylko 18 jest czerwona.
- Każdy obraz powstaje z trzech szablonów, a artyści mają przygotowanych siedem - wyjaśnia Basia Sawicka, koordynator akcji. – Na Pogodnie takie obrazy powstały m.in. przy szpitalu na Unii Lubelskiej, a także przy garażach na osiedlu Przyjaźni. Obrazy są utrzymane w stylistyce sztuki ulicznej.
Niestety, jak pokazuje praktyka, często zakaz ten nie jest przestrzegany.
- Z jednej strony wynika to z niedostatecznej świadomości prawnej sprzedawców, chęci zysku, braku wyobraźni, co do potencjalnych skutków nawet jednorazowego spożycia alkoholu przez młodego człowieka – mówi pani Emilia, którą spotkaliśmy obok murala na osiedlu Kaliny.
Co sądzą o tym inni mieszkańcy dzielnicy?
- Nieraz widziałam jak w rejonie garaży młodzież pije alkohol – mówi pani Danuta, mieszkanka osiedla Kaliny. - A więc kampania swoją drogą, a rzeczywistość idzie innym torem. Wątpię, czy te działania coś zmienią.
Organizatorami akcji są Związek Browary Polskie i Komenda Główna Policji. Za przygotowanie murali odpowiada Europejska Fundacja Kultury Miejskiej.
Bohaterka Senatorium Miłości tańczy 3
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?