Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

"Fryderyk Chopin" przyciągnie do nas turystów

Anna Folkman
Anna Folkman
W poniedziałek nasz żaglowiec wypłynie, by reklamować Polskę w Europie. Podczas trzymiesięcznego rejsu zawita do 19 portów.

„Fryderyk Chopin” zainauguruje kampanię Polskiej Organizacji Turystycznej „Promujmy Polskę Razem”. Podczas tegorocznych Dni Morza „Sail Szczecin 2010” w sobotę po koncercie „Chopin na Chopinie”, podczas, którego wykonano aranżacje utworów polskiego kompozytora przed żaglowcem, ogłoszono symbolicznie wypłynięcie jednostki. We właściwy rejs wyruszy w poniedziałek ok. godz. 9, prosto do pierwszego portu w Malmo w Szwecji.

Wcześniej, przed koncertem, wręczono certyfikaty kilkunastu studentom, którzy znajdą się na pokładzie. To osoby, które potrafią w niekonwencjonalny sposób, ciekawie opowiadać o Polsce i ją reklamować. W sumie na pokładzie będzie 60 osób.

Fryderyk Chopin popłynie do Niemiec, Francji, Belgii, Holandii, Wielkiej Brytanii, Danii i Szwecji. W każdym z kilkunastu portów odbędą się wydarzenia, które w ciekawy sposób przybliżą polską kulturę i historię obcokrajowcom. Przewidziano takie atrakcje jak: uniwersytet polowy, nauka tańca poloneza oraz bicie rekordu w zbiorowym tańcu, malowanie fortepianów, budowanie popiersia Fryderyka Chopina z materiałów charakterystycznych dla danego kraju, np. w Holandii z tulipanów, w Danii z klocków Lego, pokaz sztucznych ogni czy grające kubiki z muzyką Chopina. Będą też prezentacje na temat historii naszego kraju, narodowe smakołyki itp. Hasło, które będzie promować nas za granicą to: „Move your imagination”.

- „Promujmy Polskę” to jeden z największych w historii projektów promujących nasz kraj za granicą – mówi Rafał Szmytke, prezes POT. - Jego założeniem jest poprawa wizerunku Polski oraz rozwój usług turystycznych w kraju. Polska Organizacja Turystyczna dostała na ten cel 30 mln euro, m.in. w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego. Projekt zakończy się w roku organizacji Mistrzostw Świata 2012 w Polsce. Żaglowiec kojarzy się z odkrywaniem i zdobywaniem lądów, nasza jednostka ma zdobywać turystów, którzy zechcą odwiedzić Polskę, dlatego zdecydowaliśmy, by to właśnie żaglowiec rozpoczął kampanię.

od 7 lat
Wideo

Reklamy "na celebrytę" - Pismak przeciwko oszustom

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na szczecin.naszemiasto.pl Nasze Miasto