Festiwal Explory w Szczecinie. Uczniowie zaprezentowali niesamowite projekty naukowe

Małgorzata Klimczak
Małgorzata Klimczak
Uczniowie XVI LO w Szczecinie podczas Szkolnego Festiwalu Explory
Uczniowie XVI LO w Szczecinie podczas Szkolnego Festiwalu Explory Sebastian Wołosz
Dodaj komentarz:
Udostępnij:
Szafa, która wybiera ubrania w zależności od pogody, alternatywne społeczeństwa, fotowoltaika na dachach szkół - to tylko niektóre pomysły, jakie mają uczniowie XVI LO w Szczecinie. Część z nich zaprezentowali podczas Szkolnego Festiwalu Explory.

Szkolny Festiwal Explory jest pierwszym z trzech etapów ogólnopolskiego Konkursu Explory. Konkurs Explory umożliwia szkolnym pasjonatom nauki i technologii zaprezentować swoje projekty badawcze oraz skonfrontować je z ekspertami. To także okazja, by zdobyć doświadczenie w prezentowaniu swoich badań.

W ramach festiwalu odbywa się najpierw lokalny etap Konkursu Explory, gdzie uczniowie danej szkoły prezentują własne projekty badawcze i wynalazki oraz odbywają się wykłady i warsztaty. Podczas festiwali wyłaniane są szkolne talenty, a najlepsze projekty zostają zaprezentowane na regionalnym etapie Konkursu Explory. W tegorocznej edycji, zaplanowanych jest aż 16 nowych wydarzeń.

ZOBACZ TEŻ:

W Szczecinie Szkolny Festiwal Explory odbył się w XVI Liceum Ogólnokształcącym.

- Ten konkurs pokazuje, że fajnie jest realizować swoje pasje naukowe nie tylko na lekcjach, ale także na kołach naukowych - mówi Wojciech Kaczor, koordynator tego konkursu. - Młodzież ma ciekawe pomysły, ale nie zawsze ma odwagę pokazać je publicznie. Dlatego zorganizowaliśmy warsztaty, na których młodzież uczy się kreatywności i autoprezentacji. Szkoda, że pandemia trochę nam pokrzyżowała szyki i do konkursu weszło tylko kilka projektów.

Jakie pomysły w tej edycji konkursu mieli uczniowie ze Szczecina?

  • Dwie uczennice stworzyły aplikację, która pozwala z dowolnie wykonanego zdjęcia, po obróbce komputerowej, stworzyć zdjęcie, o jakim marzymy.
  • Jeden z uczniów stworzył film, w którym pokazuje, czym będzie świat przyszłości. Powstają miasta, które istnieją tylko w sieci, a w nich funkcjonują społeczeństwa alternatywne, płacą alternatywną walutą.
  • Powstał także projekt fotowoltaiki, który można stosować na starych budynkach szkolnych.

Wybrane przez jury projekty przejdą do regionalnego etapu konkursu Explory 2022.

Oprócz wsparcia merytorycznego od organizatorów Programu Explory – Fundacji Zaawansowanych Technologii - szkoły otrzymały też wsparcie finansowe na pokrycie kosztów organizacji w ramach programu Grant na Festiwal Explory.

ZOBACZ TEŻ:

Wypieramy z naszej świadomości, że jest pandemia KOMENTARZ

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie