Marek Jaszczyński
[email protected]
Oszuści wykradają korespondencję, która już trafiła do skrzynek pocztowych. Po kilku dniach faktury trafiają z powrotem do skrzynek, ale różnią się numerem konta. Do takich przypadków doszło na terenie Szczecina i Polic.
- Klienci realizując opłatę za prąd, zasilają konta, które nie należą do sprzedawcy prądu, a do oszustów - mówi Luiza Trocka z biura prasowego ENEA S.A. - Do firmy trafiły sygnały związane z tym nieuczciwym procederem. Klientów z Polic oraz Szczecina prosimy o szczególną ostrożność i sprawdzanie numerów kont na rachunkach przez porównanie ze starymi fakturami.
Numer konta można również sprawdzić dzwoniąc do Call Center 91 813 56 80 lub w Biurach Obsługi Klienta.
Do podbnych zdarzeńbdoszło na Osiedlu Przyjaźni, gdzie ktoś podmienił faktury do zapłaty dla firmy "Multimedia".
- Chciałbym ostrzec mieszkańców osiedla Przyjaźni przed fałszywymi rachunkami za usługi Multimedia S.A. - zaalarmował nas pan Piotr, który jest mieszkańcem Osiedla Przyjaźni. - Rachunki są kradzione ze skrzynek pocztowych, skanowane, podmieniany jest numer rachunku bankowego a następnie w oryginalnej kopercie wracają do skrzynek pocztowych.
Jak zauważył pan Piotr jest to robione dość nieudolnie, bo jest to wyblakły wydruk i bardzo wyraźnie widać, że numer rachunku został "zakryty" tym słusznym; w dość niestaranny sposób. Tak wygląda jego faktura za luty.
- Obcięty jest tekst numeru rachunku odbiorcy, a sam numer konta jest na wydruku zdecydowanie ciemniejszą czcionką niż pozostała część rachunku - informuje pan Piotr. - Po telefonie do firmy Multimedia dowiedziałem się, że żadne numery rachunków nie były zmienione a każdy klient ma własne subkonto. Także nie dajcie się oszukać.
Pan Piotr nie dał się nabrać, bo rachunek opłaty za usługi telekomunikacyjne ma zdefiniowany w internetowym koncie, dlatego od razu wykrył oszustwo.
Firma Multimedia przyznała, że po raz pierwszy ma do czynienia z takim działaniem.
- Z naszych informacji wynika, że tylko jedna osoba dokonała wpłaty na nie nasze konto - mówi Kazimiera Kanownik, rzecznik prasowy Multimedia Polska S.A. - Nasi pracownicy cały czas monitorują sytuację. Gdy ktoś opóźnia płatność kontaktujemy się z nim i upewniamy, czy ma właściwe konto.
Strefa Biznesu: Zwolnienia grupowe w Polsce. Ekspert uspokaja
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?