- Gmina Miasto Szczecin rozwiązała umowę z konsorcjum URSUS BUS na zakup 11 autobusów elektrycznych, z powodów leżących wyłącznie po stronie konsorcjantów – poinformował Piotr Zieliński, rzecznik prasowy miasta ds. inwestycji. - Niedostarczenie autobusów, a tym samym przekroczenie terminów i niewywiązanie się konsorcjum z umowy, poskutkowało naliczeniem kar umownych w wysokości 1,98 mln zł. Z uwagi na to, że konsorcjum nie dokonało zapłaty kar umownych, miasto mogło w całości zrealizować gwarancję ubezpieczeniową. 8 kwietnia ubezpieczyciel przekazał na rachunek Gminy Miasta Szczecin kwotę 1 914 495 zł.
Jednocześnie prowadzone są działania mające na celu utrzymanie pozyskanego dofinansowania.
CZYTAJ TAKŻE:
Przypomnijmy, że koszt umowy z Ursusem to 38 289 900 zł i wsparty jest dofinansowaniem pochodzącym z dwóch źródeł: razem niemal 12 mln złotych.
Ursus Bus miał dostarczyć do nas 11 autobusów elektrycznych o długości 11,8-12,5 m. Pojazdy miały pomieścić min. 75 pasażerów, w tym 28 na miejscach siedzących.
W pojazdach przewidziano troje drzwi, elektroniczną informację pasażerską, automatyczne zapowiedzi, monitoring, klimatyzację.
ZOBACZ TEŻ:
ZOBACZ TEŻ:
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?