MKTG NaM - pasek na kartach artykułów

Dyżur MM: Jak zwrócić wadliwy towar?

Redakcja
W piątek (15.06) w naszej redakcji na przy ul. Nowy Rynek 3 na pytania naszych Czytelników odpowiadała Longina Kaczmarek, miejski rzecznik konsumentów Urzędu Miasta.

Niedawno kupiłam skórzane buty, które kosztowały 300zł. Niestety, tak śmierdzą, że nie można wytrzymać. Złożyłam reklamację, ale została odrzucona. Właściciel tłumaczył, że z butami jest wszystko w porządku.W takim przypadku najlepiej pójść z tymi butami do Sanepidu. Tam zbadają, czy nie ma jakichś specyficznych barwników, które wywołują ten smród.

W ubiegłym tygodniu kupiłam w promocji lodówko-zamrażarkę. Przy dostawie pracownicy sklepu mieli zabrać stary sprzęt bezpłatnie, ale zażądali 50 złotych. Czy taka sytuacja powinna mieć w ogóle miejsce?
Oczywiście, że nie. To była próba naciągnięcia. Istnieją przepisy, które mówią o nieodpłatnym przyjmowaniu zużytego sprzętu, ale nie ma przepisów o bezpłatnym transporcie. Mimo to, w większości sklepów, sprzedawcy stosują taką metodę. Wszystko zależy od dobrej woli właścicieli.

Czy mogę odzyskać pieniądze od firmy wysyłkowej, w której zamówiłam maszynę do mielenia mięsa i warzyw, a przysłano mi pierścionek, jaki rzekomo wygrałam w konkursie
?
To jest przykład tzw. nieuczciwej praktyki rynkowej. Sprawa wymaga interwencji rzecznika konsumentów. Postaramy się odzyskać pieniądze.

Wysłuchała Joanna Maszkiewicz

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Praca sezonowa. Jaką umowę podpisać?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na szczecin.naszemiasto.pl Nasze Miasto