Szczecin: Przebudowa węzłów Wyszyńskiego i placu Szarych Szeregów
Przebudowa tych węzłów jest elementem szerszego projektu realizowanego od dłuższego czasu przez miasto.
- To kolejne ważne zadanie, które niebawem rozpocznie się w naszym mieście. Duży projekt poprawiający infrastrukturę tramwajową. Istotny w kontekście poprawy jakości komunikacji miejskiej i przewozów tramwajowych, ale także, komfortu i bezpieczeństwa pasażerów oraz kierowców - mówił Piotr Krzystek prezydent Szczecina.
Obie inwestycje wykona krakowska firma ZUE S.A., która wcześniej wykonywała między innymi przebudowę torowisk na alei Piastów czy remont zajezdni Pogodno.
- Mamy do wykonania dwa ważne węzły, przy czym zmieni się nie tylko samo torowisko, ale również otoczenie. Przed nami również poważne prace podziemne - tłumaczył Marcin Wiśniewski, wiceprezes ZUE S.A
Prace będą podzielone na kilka etapów. Najpierw ma powstać projekt czasowej organizacji ruchu. Dopiero później rozpoczną się widoczne działania.
- Będziemy się starali jak najszybciej przystąpić do prac. Nie wiem jeszcze czy nastąpi to w tym roku - podkreśla wiceprezes Wiśniewski.
CZYTAJ TEŻ:
Duże zmiany
Przebudowa węzła Wyszyńskiego:
Zakres przebudowy węzła „Wyszyńskiego” obejmuje między innymi: przebudowę infrastruktury tramwajowej, drogowej oraz częściowo uzbrojenie podziemne.
Zmiany będą odczuwalne także dla pasażerów komunikacji miejskiej dzięki nowym przystankom i przebudowie peronów. Roboty prowadzone będą również na jezdni, chodnikach i ścieżce rowerowej.
W ciągu ul. Wyszyńskiego zaprojektowany został dwukierunkowy pas autobusowo-tramwajowy, natomiast na torowisku pojawi się dodatkowa dwukierunkowa relacja tramwajowa na kierunku Wyszyńskiego - Stocznia Szczecińska.
Długość projektowanych torów to blisko 1150 metrów toru pojedynczego.
CZYTAJ TEŻ:
Przebudowa węzła Szarych Szeregów:
Zakres zmian na węźle „Szarych Szeregów” obejmuje między innymi całkowitą zmianę konstrukcji torów na trójwlotowej siatce rozjazdów oraz torów w al. Marszałka Józefa Piłsudskiego (do jezdni placu Odrodzenia), remont jezdni ronda Szarych Szeregów oraz zagospodarowanie samej wyspy ronda i peronu przystankowego.
Układ relacji torowych na węźle trójwlotowym trójkątnym na Placu Szarych Szeregów pozostanie nie zmieniony. Długość przebudowywanych torów to prawie 900 metrów toru pojedynczego.
ZOBACZ TAKŻE:
CZYTAJ TEŻ:
Utrudnienia dla mieszkańców
Najpierw ma zostać przebudowany węzeł „Szarych Szeregów”, a następnie „Wyszyńskiego”.
- Od momentu podpisania umowy wykonawca ma 450 dni na zrealizowanie obu inwestycji. Prace na każdym węźle powinny potrwać około czterech miesięcy - zaznacza Krystian Wawrzyniak, prezes spółki Tramwaje Szczecińskie.
Na ten czas wprowadzona zostanie zastępcza komunikacja autobusowa. W czasie przebudowy węzła „Wyszyńskiego” wyłączony zostanie ruch tramwajowy na ulicy Energetyków.
Na Prawobrzeżu tramwaje będą kursować jedynie między pętlą Turkusowa i Basenem Górniczym.
- Chcielibyśmy, aby remont tego węzła został przeprowadzony w terminie wakacyjnym. Powinien się on rozpocząć w momencie, gdy zakończone zostaną prace na węźle „Granitowa”, by nie ograniczać możliwości wyjazdu z centrum Szczecina jedynie do Trasy Zamkowej - tłumaczy Marcin Przepiera, zastępca prezydenta miasta.
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?