Odra będzie regulowana tak, by przyniosło to korzyści gospodarce i turystyce. Marszałkowie 4 województw podpisali list intencyjny. Opracują wspólnie projekt modernizacji infrastruktury przeciwpowodziowej na Odrze.
– Warto wykorzystać ten łączący nas kręgosłup, Odrę – mówił Włodzimierz Chlebosz wicemarszałek Województwa Dolnośląskiego. – Daje to duże możliwości transportowe, dużo tańsze, niż drogowe, a także rozwój turystyki. Nasze piękne zamki dużo efektowniej prezentują się od strony wody. List intencyjny podpisano na statku „Aquator” należącym do Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej w Szczecinie. W liście określono zasady współpracy.
– To pierwszy etap – mówi zachodniopomorski marszałek Olgierd Geblewicz. – Efektem końcowym ma być opracowanie „Studium wykonalności modernizacji infrastruktury przeciwpowodziowej z uwzględnieniem funkcji transportowej i dziedzictwa przyrodniczego rzeki Odry” wraz z oceną oddziaływania na środowisko
naturalne. Jednym z głównych celów projektu jest zmniejszenie degradacyjnego wpływu transportu na środowisko.
Dużym problemem jest Odra transgraniczna. W tej sprawie od 8 lat toczą się negocjacje między Polską i Niemcami. Obecnie jest już według informacji Andrzeja Krefta, dyrektor Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej w Szczecinie, wreszcie gotowy projekt umowy. Uzgodnień wymagają jedynie drobne szczegóły. Ustala on taką modernizację rzeki, by przez 330 dni w roku byłą dostępna i miała głębokość na odcinku od Szczecina do ujścia Warty 1,8 m.
– To my doświadczyliśmy najbardziej tego, jakie skutki niesie brak modernizacji Odry – mówi wicemarszałek opolski Tomasz Kostuś. – Studium niesie nadzieję na zmiany na lepsze.
(MDR)
Moje Miasto Szczecin www.mmszczecin.pl on Facebook
echodnia.eu Świętokrzyskie tulipany
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?