Kruzensztern został zbudowany 1926 roku w stoczni J. C. Tecklenborg w Wesermunde dla Ferdynanda Laeisza, był on ostatnim wielkim żaglowcem handlowym w historii. Pierwotnie pływał jako żaglowiec towarowy "Padua" przewożąc do Europy towary z Chile, po II wojnie światowej został oddany ZSRR i obecnie pływa jako statek szkoleniowy Bałtyckiej Państwowej Akademii Floty Rybackiej Rosji, pod banderą radziecką otrzymał imię Iwana Kruzenszterna, dowódcy pierwszej rosyjskiej wyprawy dookoła świata podjętej w latach 1803-06 na statkach "Nadieżda" i "Newa"
Czteromasztowy żaglowiec ma 114,5 m długości i 14 m szerokości, wysokość to 55,3 m, na czterech masztach rozpięte są 34 żagle o powierzchni 3400 m kw. Jednostka na pokład zabiera około 60 osób stałej załogi i 200 praktykantów.
Spacerując po pokładzie Kruzenszterna muszę przyznać, że ogromnie przypominał mi on Siedowa, którego zwiedzałam podczas trwania Dni Morza. Oba żaglowce są ogromne, jest wiele ciekawych miejsc, które można obejrzeć i utrwalić na zdjęciach. Jednym z miejsc, które zrobiło na mnie wielkie wrażenie była kaplica z ikonami, w której modli się załoga Kruzenszterna podczas rejsu. W sklepiku można było nabyć pamiątki ze zdjęciami żaglowca.
Zobacz też: Dni Odry 2011: Byłam na ORP "Bielik" [zdjęcia]
Moje Miasto Szczecin www.mmszczecin.pl on Facebook
MECZ Z PERSPEKTYWY PSA. Wizyta psów z Fundacji Labrador
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?