Do Rady Miasta wpłynął wniosek od cyklistów, skupionych w stowarzyszeniu Rowerowy Szczecin. Przejazd dla rowerzystów przez plac Grunwaldzki - ich zdaniem - nie należy do najbezpieczniejszych. Według statystyk z Systemu Ewidencji Wypadków i Kolizji, w 2015 roku na skrzyżowaniu al. Papieża Jana Pawła II z placem Grunwaldzkim doszło do 4 kolizji, a w ciągu 2010-2015 miało tam miejsce 13 zdarzeń drogowych. Jaki jest pomysł na poprawę bezpieczeństwa?
- Należy realnie ograniczyć prędkość pojazdów na placu Grunwaldzkim poprzez budowę wyniesionych przejść - mówi Karolina Grochowicka, prezeska stowarzyszenia. - Urząd Miasta proponuje w tym miejscu montaż odblasków czy tzw. kocich oczek. Ten ostatni element to specjalne światełka zatopione w jezdni, które włączają się automatycznie, gdy wyczują ruch pieszego. Jednak zdaniem rowerzystów to zbyt mało, by realnie poprawić bezpieczeństwo, bo kierowcy szybko przyzwyczają się do odblasków i nie będą zwracać uwagi na to, co się dzieje na przejściach.
Jednak przez plac kursują autobusy linii nr 70, czy wobec tego nie będzie problemów z przejazdem autobusów przez wyniesione przejścia?
- To nie chodzi o plastikowy próg, ale o konstrukcję wykonaną z betonu czy polbruku - wyjaśnia Karolina Grochowicka.
Dla przykładu Wrocław stosuje sinusoidalne - w przekroju - progi odlewane z betonu. Taki przekrój zapewnia, że próg jest mniej uciążliwy dla zawieszenia i pasażerów samochodu, w tym także autobusów.
_______________________________________________________________________________________
Zobacz także:
Otwarcie nowej drogi dla rowerów w Szczecinie
Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?