Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Czy buspas na Arkońskiej hamuje ruch?

Redakcja MM
Redakcja MM
Redakcja MM
Trwają narzekania na specjalne traktowanie komunikacji miejskiej na ulicy Arkońskiej i Niemierzyńskiej. Chodzi o specjalny pas ruchu.

Po zakończeniu remontu ulica Arkońska ma po dwa pasy ruchu w jedną stronę, ale lewy pas jest przeznaczony tylko dla komunikacji miejskiej, w tym autobusów linii nr 80. Dodatkowo, w rejonie przystanków prawy pas jezdni został wyniesiony - powstała rampa, która ułatwia pasażerom wsiadanie do pojazdów komunikacji miejskiej.

Ta sytuacja zdaniem stowarzyszenia KoLiber powoduje niebezpieczne sytuacje i zamiast usprawniać, spowalnia ruch.

- Kierowcy omijają wywyższenia jezdni po buspasie, a straty w płynności ruchu są nieistotne - mówi Bogdan Roggenbuck, prezes stowarzyszenia. - Poza tym autobus kursuje tu bardzo rzadko, nie wiem czy celowe jest uprzywilejowane traktowanie komunikacji miejskiej kosztem innych użytkowników drogi.

KoLiber wysłało w tej sprawie skargę do prezydenta miasta. Wczoraj radni podczas obrad komisji odrzucili skargę jako bezzasadną z prawnego punktu widzenia. Nie zajęli się dyskusją na temat organizacji ruchu.

Zdaniem przedstawiciela stowarzyszenia autobus powinien zatrzymywać się przy prawej krawędzi jezdni zgodnie z regułami ruchu prawostronnego, co umożliwia zarówno wyjście pasażerów prosto na chodnik, jak i ominięcie autobusu lewym pasem przez samochody i inne pojazdy indywidualne.

- Jednocześnie odpieramy tłumaczenia zwolenników buspasa na tej ulicy, którzy demagogicznie twierdzą, iż zamknięty dla ruchu pojazdów indywidualnych pas jest "droga życia" i umożliwi sprawny dojazd karetek do szpitala na Arkońskiej, gdyż na tej ulicy nigdy nie tworzyły się korki i nie ma potrzeby tworzenia specjalnych pasów - dodaje Roggenbuck.

Z naszych informacji wynika, że buspas został wyznaczony nie tylko w celu uprzywilejowania komunikacji miejskiej, ale również by spowolnić ruch pojazdów w tej części miasta. A tym samym poprawić bezpieczeństwo.

Kilka miesięcy temu poprosiliśmy o opinię niezależnego eksperta.

- Przy niewielkim natężeniu ruchu wyznaczanie jednego pasa tylko dla komunikacji publicznej nie ma sensu - komentuje dr inż. Jacek Pok, biegły sądowy w dziedzinie ruchu drogowego.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na szczecin.naszemiasto.pl Nasze Miasto