Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Co z tramwajami dwukierunkowymi w Szczecinie? Kiedy przetarg?

Marek Jaszczyński
Marek Jaszczyński
Archiwum
To ma być pierwszy tego typu tabor w naszej spółce tramwajowej. Ich użycie pozwoli na elastyczne planowanie remontów torowisk, a w przyszłości mogą być wykorzystane na planowanej linii przez ul. 26 Kwietnia i Santocką i to bez klasycznej pętli.

Tramwaj dwukierunkowy ma kabiny motorniczego na obu końcach składu oraz drzwi dla pasażerów po obu stronach. Dlatego nie potrzebuje pętli nawrotnych. Wystarczy krańcówka, która zamiast zawracania tramwaju umożliwia zmianę kierunku jazdy, a tym samym wymaga mniej miejsca w terenie.

Wśród minusów tego taboru jest większa masa, na przykład 32-metrowy skład waży więcej o dwie tony od wagonu jednokierunkowego. Wyższe są też koszty zakupu, średnio od 8 do 15 procent. W wagonie jest mniej miejsc siedzących.

- Aktualnie jesteśmy na etapie przygotowania dokumentacji przetargowej. Ciężko w tej chwili powiedzieć kiedy dokładnie będziemy ogłaszać ewentualne postępowanie – informuje Hanna Pieczyńska, rzecznik prasowy spółki Tramwaje Szczecińskie Sp. z o.o.

Przypomnijmy, że w planach jest zakup dwóch tramwajów dwukierunkowych. Spółka uzyskała na ten cel od miasta sześć milionów złotych. Koszt zakupu jednego tramwaju dwukierunkowego częściowo niskopodłogowego, w pełni klimatyzowanego szacujemy to ok. 4,5 mln zł.

- Brakującą kwotę zamierzamy dołożyć ze środków własnych - dodaje Hanna Pieczyńska.

ZOBACZ TEŻ:

ZOBACZ TAKŻE:

Jak oceniacie zmiany na pl. Szarych Szeregów w Szczecinie? [...

ZOBACZ TAKŻE:

ZOBACZ TAKŻE:

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na szczecin.naszemiasto.pl Nasze Miasto