Tramwaj dwukierunkowy ma kabiny motorniczego na obu końcach składu oraz drzwi dla pasażerów po obu stronach. Dlatego nie potrzebuje pętli nawrotnych. Wystarczy krańcówka, która zamiast zawracania tramwaju umożliwia zmianę kierunku jazdy, a tym samym wymaga mniej miejsca w terenie.
Wśród minusów tego taboru jest większa masa, na przykład 32-metrowy skład waży więcej o dwie tony od wagonu jednokierunkowego. Wyższe są też koszty zakupu, średnio od 8 do 15 procent. W wagonie jest mniej miejsc siedzących.
- Aktualnie jesteśmy na etapie przygotowania dokumentacji przetargowej. Ciężko w tej chwili powiedzieć kiedy dokładnie będziemy ogłaszać ewentualne postępowanie – informuje Hanna Pieczyńska, rzecznik prasowy spółki Tramwaje Szczecińskie Sp. z o.o.
Przypomnijmy, że w planach jest zakup dwóch tramwajów dwukierunkowych. Spółka uzyskała na ten cel od miasta sześć milionów złotych. Koszt zakupu jednego tramwaju dwukierunkowego częściowo niskopodłogowego, w pełni klimatyzowanego szacujemy to ok. 4,5 mln zł.
- Brakującą kwotę zamierzamy dołożyć ze środków własnych - dodaje Hanna Pieczyńska.
ZOBACZ TEŻ:
ZOBACZ TAKŻE:
ZOBACZ TAKŻE:
ZOBACZ TAKŻE:
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?