- Sprawa nie jest jeszcze przesądzona – powiedział nam Piotr Landowski z Biura Promocji i Informacji Urzędu Miasta. – Dalej będziemy się starać o środki ze źródeł zewnętrznych.
W grę wchodzi dofinansowanie z ministerialnych projektów, bądź programów regionalnych. Nie są jednak znane konkretne terminy rozpoczęcia inwestycji, wszystko zależy od tego jak zostaną ocenione wnioski.
- O wszelkie fundusze musimy się starać w drodze konkursu – wyjaśnia Piotr Landowski – Miasto nie jest w stanie samo sfinansować budowy – dodaje.
Cała inwestycja ma kosztować nawet pół miliarda złotych.
- Chcemy wystartować do dwóch programów Unii Europejskiej – powiedział nam w lutym Tadeusz Żabiński, dyrektor wydziału inwestycji miejskich. – Poza tym będziemy się ubiegać o pieniądze z ministerstwa rozwoju regionalnego i u marszałka.
Dziś już wiadomo, że nie udało się pozyskać pieniędzy z jednego z programów.
W tegorocznym budżecie miasta zaplanowano siedem milionów złotych na wykup mieszkań, które znajdują się na trasie tramwaju.
Według jednego z projektów tramwaj miał jeździć od Gumieniec nawet do Kijewa. Na tej długości przewidziano pięć przystanków Lotnisko, Gryfińska, Lniana, Handlowa i Dąbska. Chociaż jak dowiedzieliśmy się w Miejskim Zakładzie Komunikacji projekty te nie są już aktualne.
Szacuje się, że z tramwaju miałoby korzystać dziennie 25 tys. szczecinian.
Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?