Węzeł Łękno w Szczecinie. Wieści z budowy
Wiadukt nad ul. Fałata biegnie w ciągu linii kolejowej nr 406. W minionych dniach po przeprowadzonych pracach rozbiórkowych trwał wywóz gruzu. Rozpoczął się także montaż podpór przy ściankach szczelnych.
Roboty mostowe toczyły się także m.in. przy wiaduktach będących w ciągu al. Wojska Polskiego. Na obiekcie nad linią kolejową 406 wykonywane było zbrojenie i deskowanie jednego z murów, wykonywane były także próbne obciążenia.
Z kolei na sąsiadującej konstrukcji wykonywana była platforma pod pale.
W ramach robót tramwajowych wykonywane było uszczelnienie przy szynach torowiska tramwajowego, odbywał się montaż podkładów tramwajowych, przewieszano sieć trakcyjną.
Trwały także prace związane z budową bypassu tramwajowego na wiadukcie biegnącym nad powstającą trasą średnicową.
Przy zamkniętym wjeździe w ul. Traugutta trwa budowa sieci wodociągowych oraz kanalizacji deszczowej i ogólnospławnej.
Węzeł Łękno w Szczecinie. O inwestycji
Projekt obejmuje budowę kolejnego fragmentu tzw. Trasy Średnicowej (od ul. Arkońskiej i Niemierzyńskiej do alei Wojska Polskiego), przebudowę linii kolejowej biegnącej wzdłuż nowej jezdni oraz budowę poziomowego skrzyżowania przy alei Wojska Polskiego.
Docelowo węzeł pełnić będzie funkcję centrum przesiadkowego dla Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej.
Całkowity koszt prac to ponad 128,9 mln zł. Wykonawcą jest konsorcjum firm: ROVER INFRAESTRUCTURAS S.A.; ROVERPOL SP. Z O.O.
CZYTAJ TEŻ:
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?