Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Cisza, na razie tylko porządki. Prace budowlane przy kolei metropolitalnej ruszą za dwa miesiące [GALERIA]

Marek Jaszczyński
Marek Jaszczyński
Prace budowlane w ramach Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej na linii ze Szczecina do Polic mają ruszyć dopiero od czerwca. To element największej inwestycji kolejowej w regionie.

- Obecnie wykonawca oczyszcza i porządkuje teren przy liniach kolejowych. Umożliwi to realizację kolejnych etapów prac, planowanych od czerwca – mówi Radosław Śledziński z PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Zapytaliśmy, jak panująca epidemia wpłynęła na przebieg inwestycji.
- By umożliwić i ułatwić prace w związku z obecną sytuacją PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. wprowadziły m.in. uproszczone procedury odbiorów, aby sprawnie prowadzić działania bez konieczności spotkań w większych zespołach. Wykonawcom przekazano wytyczne o prowadzeniu prac z zachowaniem bezpieczeństwa i zaleceń sanitarnych. Spółka na bieżąco ocenia sytuację – zapewnia przedstawiciel PLK.

Cała inwestycja ma kosztować ponad 735 mln zł. W ramach inwestycji ma m.in. zostać zmodernizowana linia kolejowa nr 406 do Polic, powstanie nowa linia łącząca Szczecin Turzyn ze Szczecinem Głównym, konieczna będzie też modernizacja istniejących przystanków.
W pierwszym etapie zostanie wyremontowany prawie 24-kilometrowy fragment linii kolejowej nr 406, od stacji Szczecin Główny aż po stację Police. To oznacza reaktywację przystanków kolejowych rozsianych po Szczecinie, a więc Pomorzany, Turzyn, Pogodno, Łękno, Niebuszewo, Drzetowo, Żelechowa, Golęcino, Gocław, Skolwin. Za ok. 530 mln zł Polskie Linie Kolejowe wybudują lub przebudują 27 stacji i przystanków. Nowoczesne perony zostaną dostosowane do potrzeb wszystkich podróżnych.

Co ulegnie zmianie w Policach?
Na skrzyżowaniu ulic Piłsudskiego i Wkrzańskiej powstanie rondo dwupasmowe o średnicy wyspy wewnętrznej 24 m. Zmieni się także układ drogowy w rejonie stacji PKP w Policach.
Po stronie zachodniej przebudowana zostanie ulica Siedlecka ze zmianą jej przebiegu wraz z budową skrzyżowania w formie ronda jednopasmowego o średnicy wyspy wewnętrznej 20 m na skrzyżowaniu z nową ulicą projektowaną wzdłuż torów kolejowych.
Po stronie wschodniej przebudowany zostanie fragment ulicy Batorego oraz ul. Szkolnej. Tu powstaną przystanki komunikacji miejskiej oraz będzie dojazd do parkingów zlokalizowanych wzdłuż peronu 1 stacji (35 miejsc parkingowych, postój taksówek oraz zatokę do chwilowego zatrzymania, czyli Kiss&Ride). Zgodnie z założeniami Studium wykonalności „Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej” uruchomienie SKM planowane jest w 2022 roku.

Wiemy, że nie zostanie zmodernizowany budynek stacji kolejowej w Policach.
- Police nie są objęte Programem Inwestycji Dworcowych. W woj. zachodniopomorskim planujemy przebudować dworce: Szczecin Dąbie, Kołobrzeg, Koszalin - informuje Michał Stilger, rzecznik prasowy Polskie Koleje Państwowe S.A.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Dziennik Zachodni / Wielki Piątek

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na police.naszemiasto.pl Nasze Miasto