Prace nad projektem uchwały krajobrazowej, dzięki której uporządkowana miała zostać kwestia reklam na ulicach trwają od 2015 roku.
Gotowy dokument został przedstawiony przez władze miasta w 2017 r. i od tego czasu nic się w tej kwestii nie zadziało. Projekt nie został omówiony przez komisję ds. Rozwoju, Promocji i Gospodarki Morskiej i wziąż nie wiadomo jaki będzie los tej ważnej dla wizualnego wyglądu miasta uchwały.
Rozwiązanie znalazł Piotr Czypicki, kandydat na prezydenta Szczecina.
- Jej miejsce jest w koszu na śmieci. W takim kształcie jakim jest obecnie nic ona nie zmienia - podkreśla Czypicki.
W zamian proponuje rozwiązanie, które sprawdziło się w brazylijskim Sao Paulo.
- Usuńmy wszystkie reklamy z naszego miasta. W Brazylii po pięciu latach od wprowadzenia tego prawa siedemdziesiąt procent mieszkańców jest z tego rozwiązania zadowolonych - mówi kandydat SRM-u.
Ponadto postuluje o zmniejszenie okresu karencji od momentu wprowadzenia uchwały do momentu karania za nieprzestrzeganie jej zapisów, zakazu grodzenia osiedli budynków wielorodzinnych, rewizji katalogu mebli miejskich oraz powołanie urzędu Plastyka Miejskiego.
- Pokażmy prawdziwe piękno naszego miasta i wydobądźmy je spod warstw reklam i kurzu - apeluje Czypicki.
Zobacz również:
[sndh]
Czytaj również:
Zobacz również:
Zdjęcia: Stop dla braku skrupułów w oszpecaniu kamienic
Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?