Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Centrum Handlowe "Molo" sprzedane. Komu i za ile?

KM
Centrum Handlowe Molo
Centrum Handlowe Molo
Atrium European Real Estate Limited, jeden z liderów komercyjnego rynku nieruchomości, zajmujący się inwestowaniem w centra handlowe, zarządzaniem nimi i ich rozwojem na terenie Europy Środkowej i Wschodniej kupiło Centrum Handlowe Molo w Szczecinie. Sprzedającym był PFCE Soparfi A, fundusz inwestycyjny nieruchomości, zarządzany przez CBRE Global Investors. Wartość transakcji wyniosła 55 milionów euro.

Zakup wpisuje się w politykę firmy Atrium polegającą na budowie i akwizycji centów handlowych w lokalizacjach o największym potencjale na terenie Polski, Czech i Słowacji. Transakcję poprzedził zakup Centrum Handlowego Pałac Flora, w czeskiej Pradze, za 191 milionów euro we wrześniu.

Według kupującego CH Molo charakteryzuje się dobrą lokalizacją i jest jednym z najbardziej znanych centrów handlowych w Szczecinie. Centrum jest wynajęte w 100%. W listopadzie 2010 r. zakończył się remont oraz rozbudowa centrum, wycenione na ok. 10 milionów złotych. Obecnie zajmuje 28 161 m kw. powierzchni najmu brutto, w tym 26 235 m.kw. powierzchni handlowej. Najemcami Centrum są znane polskie i międzynarodowe marki, m.in.: Carrefour, Media Markt, H&M, TK Maxx, Cubus, Reserved, Deichmann, Douglas, New Yorker, Cropp Town, Home & You.

W Molo znajduje się ponadto 504 m.kw. powierzchni biurowej, 218 m.kw. magazynów sklepowych oraz stacja benzynowa Carrefour zajmująca. Klienci centrum mogą korzystać z parkingu na ponad 860 miejsc parkingowych.
Molo jest jednym z pierwszych centrów handlowych w Szczecinie, zostało zbudowane w 2000 roku, dzięki czemu posiada duże grono lojalnych klientów.

Komentując transakcję, Rachel Lavine, CEO Dyrektor Zarządzająca Atrium powiedziała: “Zakup Molo stanowi wyraźny dowód, że osiągamy dobry bilans i pozytywną dynamikę rozwoju przez zakup najlepszych aktywów w najważniejszych miastach z naszych rynków docelowych. Po tym jak Molo zostało ostatnio zmodernizowane poprzez rozbudowę i remont, teraz będziemy włączać je do naszego portfolio, poprzez zastosowanie naszej wiedzy na temat zarządzania oraz wydajności operacyjnej i ekonomicznej.”

„Ponadto zostaliśmy nagrodzeni za naszą ciężką pracę w Polsce nagrodą Eurobuild Awards 2011 zwyciężając w kategoriach Najlepsze Centrum Handlowe w Polsce dla CH Targówek oraz Najlepsza Firma Zarządzająca Centrami Handlowymi. Te wyróżnienia są dla nas szczególnie ważne, ponieważ nagrodzili nas nasi najemcy. Jesteśmy dumni z tak dobrych relacji, które udało nam się zbudować dzięki skutecznemu zarządzaniu naszymi placówkami.” – dodała Rachel Lavine.

od 7 lat
Wideo

Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Centrum Handlowe "Molo" sprzedane. Komu i za ile? - Szczecin Nasze Miasto

Wróć na szczecin.naszemiasto.pl Nasze Miasto