Na ten moment czekają zarówno mieszkańcy Świnoujścia, jak i turyści. Z wyspy Wolin na wyspę Uznam będzie można dotrzeć zaledwie w kilka minut, bez konieczności korzystania z przeprawy promowej.
My sprawdziliśmy, jak dziś wygląda tunel od strony wyspy Wolin - to właśnie od tej strony będą jechać kierowcy, którzy będą chcieli dostać się do centrum miasta i Dzielnicy Uzdrowiskowej (które leżą na wyspie Uznam).
W tym tygodniu budowę wizytowała Barbara Michalska, wiceprezydent miasta. „Jeszcze w tym miesiącu wykonawca planuje położyć nawierzchnie bitumiczne. Drogi będą więc gotowe. A potem praktycznie czyste prace instalacyjne i rozruch” – podsumowała.
W piątek na miejscu trwały m.in. prace porządkowe i instalacyjne. To już są bezpośrednie przygotowania do położenia nawierzchni drogowej
Powstający pod cieśniną Świny tunel drogowy będzie najdłuższą przeprawą podwodną w Polsce. Wraz z drogami dojazdowymi będzie miał prawie 3,2 kilometra długości, a sam odcinek wydrążony przez maszynę TBM wynosi dokładnie 1483,8 metrów.
To tunel jednorurowy, w każdym kierunku będzie po jednym pasie ruchu o szerokości 3,5 metra oraz pasy awaryjne po około 2 metry szerokości.
Głównym Inwestorem jest Gmina Miasto Świnoujście. Inwestorem zastępczym Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział Szczecin. Wykonawcą jest konsorcjum PORR/Gülermak. Nadzór nad projektem pełni SWECO/Lafrentz. Całkowity koszt inwestycji to ponad 900 milionów złotych, z czego prawie 775,7 milionów to dofinansowanie z Unii Europejskie (85 procent). Resztę Świnoujście dokłada z własnego budżetu.
Wskaźnik Bogactwa Narodów, wiemy gdzie jest Polska
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?