MKTG NaM - pasek na kartach artykułów

Buspas w Szczecinie: miasto go broni

Redakcja MM
Redakcja MM
Czytelnik zaproponował zmiany w organizacji ruchu na ulicy ...
Czytelnik zaproponował zmiany w organizacji ruchu na ulicy ... Redakcja MM
Czytelnik zaproponował zmiany w organizacji ruchu na ulicy Energetyków. - Dlaczego dwa pasy ruchu przed Mostem Długim są prawie puste? - pyta.

- Zaplanowanie wydzielonego pasa dla autobusów w taki sposób jak przed Mostem Długim to przejaw arogancji w stosunku do mieszkańców - pisze w liście do redakcji Marek Król. - Codzienne są tu korki, a dwa pasy jezdni prawie puste. Wystarczyłoby pomyśleć i można, w jeden dzień przy minimalnych kosztach, swój błąd naprawić.

Zdaniem pana Marka na buspas należy wyznaczyć lewy pas jezdni, konkretnie lewoskręt w kierunku ulicy Heyki na całym odcinku od przejścia dla pieszych za estakadą do wjazdu na torowisko przed Mostem Długim.

- Pojazdy komunikacji zbiorowej spokojnie, bez zawadzania nikomu, pojadą w kierunku mostu. Pozostali kierowcy będą mieli do dyspozycji dwa pasy ruchu i dopiero przed mostem wjadą na lewy pas. Wyeliminuje to kilkaset metrów korka sięgającego często nawet za Baltonę - argumentuje nasz Czytelnik.

Przedstawiciel szczecińskiego magistratu nie zgadza się z tą opinią. Twierdzi, że organizacja ruchu w tej części miasta ma zachęcać kierowców do korzystania z Trasy Zamkowej.

- Buspas zapewnia płynność funkcjonowania komunikacji zbiorowej - mówi Dariusz Wołoszczuk z Biura Komunikacji Społecznej i Marketingowej Urzędu Miasta. - Nie jest prawdą, że buspas jest pusty. Zanim został wprowadzony specjalny pas dla komunikacji, dwa pasy ruchu były zatłoczone. Teraz zatłoczony jest tylko jeden. Trwa wdrażanie systemu zarządzania ruchem. Przed wjazdem na Trasę Zamkową, od strony prawobrzeża, stanie tablica informująca o korkach. Dzięki temu kierowcy będą mogli zdecydować, czy jechać ulicą Energetyków, czy wjechać na Trasę Zamkową.

Jak twierdzą przedstawiciele magistratu, nie można skierować autobusów na Trasę Zamkową, bo ulica Wyszyńskiego z Bramą Portową to ważny węzeł komunikacyjny.

Według danych Zarządu Dróg i Transportu Miejskiego przez Most Długi jadą autobusy linii A,B,C,D, E,G 52 i 76, które dziennie przewożą około 9 tysięcy pasażerów, w godzinie największego szczytu jest to 1700 pasażerów. Tramwaje 2,7 i 8 przewożą dziennie około 10 400 pasażerów. Dla porównania w ciągu jednej godziny szczytu przejechało w ruchu ogólnym w kierunku centrum miasta 270 pojazdów, co daje uśrednioną liczbę 675 osób.

Wydział Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska dokonał pomiarów czasu przejazdu. W czasie pomiarów ruchu przeprowadzonych w ciągu porannego szczytu komunikacyjnego stwierdzono, że podczas przejazdu dla ruchu ogólnego przejazd przez skrzyżowanie zajmował 5 minut i 40 sekund.



KOMENTARZ
podinspektora Macieja Kordzińskiego, zastępcy naczelnika wydziału ruchu drogowego Komendy Miejskiej Policji

- Opiniowaliśmy buspas na czas remontu Bramy Portowej. Ale nie na stałe. Bez wątpienia zatory na ulicy Energetyków są spowodowane istnieniem buspasa. Dochodzi do takich sytuacji, gdy prawy pas jest zatłoczony, a lewy zupełnie pusty. Do nas także docierają krytyczne głosy od kierowców, ale pewnie są też osoby, które chwalą takie rozwiązania. Trudno mi oceniać decyzję zarządcy drogi.

od 7 lat
Wideo

Precz z Zielonym Ładem! - protest rolników w Warszawie

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na szczecin.naszemiasto.pl Nasze Miasto