- Po ponad roku budowy najtrudniejszy, początkowy etap pracy mamy już za sobą, droga na całym swoim przebiegu wyłoniła już się z ziemi – mówi Mateusz Grzeszczuk z Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad oddział w Szczecinie. - Na niemal 40 procentach trasy została już położona podbudowa bitumiczna. Większość prac ziemnych została już wykonana, budowa 31 spośród 77 obiektów mostowych jest już mocno zaawansowana. Obecnie dzięki poprawie warunków atmosferycznych wykonawcy mogli przystąpić do prac przy podbudowach i nawierzchniach bitumicznych.
Personel zaangażowany w budowę liczy niemal 1000 osób. Na koniec marca w roboty prowadzono między innymi przy użyciu 231 samochodów ciężarowych, 67 koparek i 50 walców, ilość sprzętu budowlanego będzie jeszcze systematycznie wzrastać.
Obecny sezon budowlany będzie okresem szczególnie wytężonej pracy budowniczych S-3.
- Już w wakacje przyszłego roku będziemy mogli już szybko i wygodnie podróżować drogą ekspresową między Szczecinem a Gorzowem Wielkopolskim - kończy Grzeszczuk.
Droga ekspresowa S-3 ze Szczecina do Gorzowa Wielkopolskiego została podzielona na 3 odcinki:
odcinek nr 1 – od węzła Klucz z autostradą A6 do węzła Pyrzyce, długość 28,2 km, prace prowadzi konsorcjum którego liderem jest firma Herman Kirchner
odcinek nr 2 – od węzła Pyrzyce do węzła Myślibórz, długość 26,7 km, prace prowadzi firma Budimex Dromex
odcinek nr 3 – od węzła Myślibórz do węzła Małyszyn na obwodnicy Gorzowa Wielkopolskiego, długość 26,7, prace prowadzi firma Berger Bau GmbH.
S - 3 w pigułce
Trasa będzie miała dwie jezdnie po dwa pasy ruchu w każdą stronę, znajdą się na niej 4 węzły drogowe, 77 wiaduktów, 120 przepustów, 10 miejsc obsługi podróżnych i 2 obwody utrzymania.
Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?