Najdroższa propozycja, za 7,49 mln zł wpłynęła od spółki Aecom Consulting z Warszawy. Biuro Projektowe Budownictwa Komunalnego z Gdańska złożyło ofertę za ponad 6 mln zł. Natomiast kolejna warszawska spółka - Egis Polska Inżynieria złożyła ofertę wartą 4,79 mln zł.
- Na przygotowanie dokumentacji projektowej przyszły wykonawca będzie miał 24 miesiące od momentu podpisania umowy - informuje Łukasz Kolasa ze szczecińskiego magistratu. W ciągu 4 miesięcy przedstawi z kolei trzy koncepcje architektoniczno-konstrukcyjne Mostu Kłodnego.
Historia mostu w pigułce
Most Kłodny (Baumbrücke) powstał na przełomie XV i XVI w. w miejscu dawnej kłody regulującej ruch na Odrze, przebudowany w XVIII w., w latach 70-tych XIX w. wymieniony na nowy.
- Jednym z ładniejszych szczecińskich mostów był z pewnością Most Kłodny, znajdujący się mniej więcej w miejscy, gdzie Odrę przecina Trasa Zamkowa - mówi Michał Rembas, historyk regionalista. - To była jedna z najstarszych przepraw w mieście. Jej początki sięgają XV wieku. Drewniany, wiele razy przebudowywany, umożliwiał komunikację z rzeźnią miejską na Łasztowni.
Nazwa „Most Kłodny” wzięła się od kłody, zagradzającej pod mostem dostęp do portu: statki wpuszczano dopiero po zapłaceniu myta. W latach 1907-1909 kilkadziesiąt metrów w dół rzeki wzniesiono nowoczesną, żelazną konstrukcję, a stary most rozebrano. Choć zachowały się zdjęcia, na których stary i nowy Most Kłodny stoją jeszcze obok siebie. Po nowym moście, wzniesionym przez firmę z Zielonej Góry jeździły tramwaje.
Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?