W tym miesiącu rozpoczął się kolejny etap budowy drugiej jezdni obwodnicy.
- 11 października 2019 roku w celu podłączenia nowej północnej jezdni drogi S10 na obwodnicy Kobylanki do istniejącej jezdni na węźle Stargard Zachód wprowadzono zmiany w organizacji ruchu - informuje Mateusz Grzeszczuk ze szczecińskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. - Zgodnie z tymi zmianami wyłączona z użytkowania została łącznica na węźle Stargard Zachód wyprowadzająca ruch ze Stargardu w kierunku Szczecina.
Żeby dojechać od strony Stargardu do Szczecina trzeba skorzystać z dawnego przebiegu drogi krajowej numer 10 i pojechać przez Zieleniewo, Morzyczyn i Kobylankę.
- I wjechać na wiadukt nad S-10, a następnie w łącznicę - zjazd na Szczecin - dodaje Mateusz Grzeszczuk. - Ruch na tej łącznicy powinien zostać przywrócony do końca listopada. Tymczasowa organizacja ruchu pojazdów w obrębie budowy ze Szczecina kierunku Bydgoszczy nie uległa zmianie. Do końca bieżącego roku wykonawca robót nie planuje innych zmian w organizacji ruchu.
Jak informują przedstawiciele GDDKiA, we wrześniu i w pierwszych dwóch tygodniach października wykonywano ostatnie nasypy, głównie dla nowo budowanej łącznicy węzła Motaniec.
- Przygotowywano warstwy podłoża pod konstrukcję warstw bitumicznych - wyjaśnia Mateusz Grzeszczuk. - Na trasie głównej wykonywano kolejne odcinki warstwy podbudowy z mieszanki kruszywa kamiennego wzmacniające nośność nasypów.
W ramach budowy drugiej nitki obwodnicy Kobylanki, Morzyczyna i Zieleniewa budowany jest jeden wiadukt.
- Wykonano już warstwę z asfaltu lanego na ustroju nośnym chroniącą izolację przeciwwilgociową płyty wiaduktu - informuje Mateusz Grzeszczuk. - Zrealizowano nasypy w zakresie wjazdów na obiekt mostowy.
Druga jezdnia ma być gotowa jeszcze w tym roku, ale cała droga zostanie oddana do użytku w 2020 r. po tym, jak wyremontowana zostanie pierwsza nitka.
- Roboty ziemne związane z budową obwodnicy Kobylanki zaawansowane są w 93 procentach - wyjaśnia Mateusz Grzeszczuk. - Roboty związane z wykonywaniem podbudów pomocniczej i zasadniczej z kruszywa kamiennego na poziomie 75 procent, a prace bitumiczne zaawansowane są w 20 procentach.
ZOBACZ TEŻ: Budowa drugiej nitki obwodnicy Kobylanki, Morzyczyna i Zieleniewa. Jak idą prace? 4.09.2019 [ZDJĘCIA]
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?