Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Będzie trudno poruszać się w centrum. Szarych Szeregów do remontu

Marek Jaszczyński
Przed nami remont torowiska na pl. Szarych Szeregów w Szczecinie. To będzie gigantyczna inwestycja, która poprawi jakość podróży tramwajami, ale też może spowodować problemy z przemieszczaniem się po centrum Szczecina.

Remont dotyczy przebudowy torowiska wraz z siecią trakcyjną w węźle Wyszyńskiego oraz na pl. Szarych Szeregów. Wszystko w ramach drugiego etapu przebudowy torowisk tramwajowych.

O wyborze oferty ma zdecydować nie tylko cena (60 procent), ale również doświadczenie kierownika budowy (20 procent) oraz okres gwarancji jakości na roboty budowlane (20 procent).

- Rozpoczęcie prac zależne jest od kilku czynników. Najpierw musi zakończyć się formalna część, na oferty czekamy do 28 lutego. Na wykonanie całości zadania, czyli przebudowę dwóch węzłów, wykonawca będzie miał 450 dni - wyjaśnia Hanna Pieczyńska, rzecznik spółki Tramwaje Szczecińskie. - W tym czasie zawiera się także okres przygotowania organizacji ruchu oraz zamówienie rozjazdów (ich wytworzenie trwa kilka miesięcy). Wtedy też będzie wiadomo czy i z jakimi działaniami w rejonie Wojska Polskiego mogą spotkać się prace na pl. Szarych Szeregów. Same prace budowlane to okres około 4 miesięcy dla każdego z miejsc. W pierwszej kolejności wykonane będą roboty na węźle Wyszyńskiego.

CZYTAJ RÓWNIEŻ:

Mają też remontować aleję

Przypomnijmy, że zgodnie z zapowiedziami magistratu do połowy tego roku ma być gotowy projekt przebudowy śródmiejskiego odcinka alei Wojska Polskiego. - W połowie 2019 roku będziemy gotowi do przetargu - zapewniał jesienią Daniel Wacinkiewicz, zastępca prezydenta Szczecina.

Realizacja przebudowy alei Wojska Polskiego miałaby ruszyć w 2020 roku i potrwać dwa sezony budowlane, a więc mogłaby się zbiec w czasie z pracami na placu Szarych Szeregów. Nie będzie to związane z zamknięciem całej arterii. Aleja będzie podzielona na odcinki. Nie wiadomo jeszcze, ile będzie kosztować remont. Wczesne szacunki opiewały na kwotę 40 mln zł. Obecnie ceny za usługi budowlane poszły zdecydowanie w górę.

Wspomniane przebudowy torowiska - na placu Szarych Szeregów i Wyszyńskiego to element inwestycji przekraczającej 334,5 miliona złotych brutto.

Szczecin otrzyma z funduszy unijnych 70 procent wydatków kwalifikowanych, czyli 174,7 mln. Za te pieniądze do 2023 mają być zmodernizowane torowiska wraz z siecią trakcyjną w ciągu alei Niepodległości - Wyzwolenia, Kołłątaja po pętlę na Niebuszewie, od placu Żołnierza Polskiego, przez pl. Hołdu Pruskiego po pl. Rodła oraz w ciągu al. Powstańców Wielkopolskich po pętlę na Pomorzanach.

CZYTAJ WIĘCEJ:

Roboty ruszą także na Mickiewicza od mostu Akademickiego do skrzyżowania z ul. Brzozowskiego. Zmodernizowane tory wraz z siecią pojawią się także na trasie „trójki” i szóstki” od ulicy Podwale, przez Kolumba po pętlę na Pomorzanach oraz w ciągu ulicy Nowej wraz ze skrzyżowaniem pod wiaduktem kolejowym. Tramwaje Szczecińskie wzbogacą się także o nową infrastrukturę zasilającą i przebudują zajezdnię Golęcin.

To już za nami

Do tej pory - w ramach pierwszego etapu modernizacji torowisk - wyremontowano trasy na ul. Energetyków, ul. Gdańskiej i na pętli Basen Górniczy. Oprócz odcinka od Mostu Długiego do Basenu Górniczego w ramach tego projektu wykonane zostały także remonty w al. Piastów, na ul. Wawrzyniaka oraz na skrzyżowaniu al. Bohaterów Warszawy z ul. Jagiellońską. W formule „zaprojektuj i wybuduj” zmodernizowano i wyposażono zajezdnię tramwajową Pogodno.

ZOBACZ WIĘCEJ:

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na szczecin.naszemiasto.pl Nasze Miasto