Powód? Autobusowa część pętli "Turkusowa" będzie wykonana dopiero w przyszłym roku. A więc nie będzie miejsca do przesiadek z autobusu na SST. Na pętli kończy się pierwszy etap budowy linii tramwajowej. - To nam mocno pokrzyżowało plany w momencie uruchomienia SST nie ma elementu przesiadkowego - mówi Radosław Tumielewicz, dyrektor Zarządu Dróg i Transportu Miejskiego.
Udało się jednak uchylić rąbka tajemnicy skrywanej przez ZDiTM odnośnie planów.
- Byłoby idealnie gdyby z pętli "Turkusowa" wychodziły cztery linie tramwajowe: na Niebuszewo, Krzekowo, Gumieńce i Pomorzany - mówi Tumielewicz.
ZDiTM myśli także nad dodatkowym autobusem pospiesznym z pętli przez ulice Krygiera (dawna Autostrada Poznańska), Taczaka, Obwodnicę Śródmiejską. Ta okólna linia byłaby najdłuższą trasą autobusową w mieście, ale spinałaby wszystkie powyższe linie SST. Na ten rok planowane są inne zmiany w komunikacji. To wydłużenie trasy autobusu linii nr 80 aż do ulicy Druckiego - Lubeckiego (obecnie dojeżdża do ul. Rugiańskiej na Drzetowo), żeby połączyć z liniami tramwajowymi 6 i 11.
Kolejna propozycja dotyczy skomunikowania spółki Teleyard przy ulicy Stołczyńskiej kilkunastoma kursami autobusów 63 i 102. Wydłużona zostałaby także linia 68 z osiedla Kormoranów aż do osiedla Małe Błonia. Wszystkie kursy autobusu "87" z Podbórza zostałyby skierowane do ulicy Owocowej. Trwają także rozmowy z Gryfinem, który jest zainteresowany wydłużeniem miejskich linii ze Szczecina. Tu pod uwagę brana jest linia 55. Nowości będą wprowadzone jednak kosztem cięć na innych kursach.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?