Pierwsze prace to wycinka drzew na całej długości przyszłej drogi.
To droga wspomagająca, która połączy miejscowość Niedźwiedź z ulicą Profesora Tomasz Żuka przy szpitalu w Zdunowie. Bedzie przebiegała w miejscu istniejącej nieutwardzonej drogi leśnej. Umożliwi zlikwidowanie obecnego skrzyżowania do miejscowości Niedźwiedź zlokalizowanego na DK10 na zachód od węzła Kobylanka. Będzie to również trasa alternatywna dla pojazdów wolnobieżnych i innych, które nie będą już mogły się poruszać odcinkiem DK10 Szczecin-Motaniec, po tym jak stanie się drogą ekspresową S10.
- Droga to element większej całości, tj. budowy drugiej jezdni obwodnicy Kobylanki, Morzyczyna i Zieleniewa w ciągu drogi S10 - wyjaśnia Mateusz Grzeszczuk ze szczecińskiego oddziału GDDKiA.
W lutym rozpocznie się usuwanie kolizji energetycznych i gazowych przy budowie samej drugiej jezdni obwodnicy Kobylanki.
- Natomiast w marcu, po zakończeniu wycinek, rozpoczną się roboty budowlane - dodaje Grzeszczuk. - Całość prac w ramach tego zadania zakończy się we wrześniu przyszłego roku.
Druga jezdnia obwodnicy Kobylanki, Morzyczyna i Zieleniewa wybudowana zostanie na brakującym odcinku pomiędzy węzłem Kobylanka (Motaniec), a węzłem Stargard Zachód.
Powstanie też łącznica relacji Szczecin - Kobylanka na węźle Kobylanka (Motaniec), oraz wspomniana droga wspomagająca Niedźwiedź - Zdunowo.
ZOBACZ TEŻ: Będzie się działo w Szczecinie w 2019 roku. Oto przegląd inwestycji drogowych!
WIDEO: Wypadki drogowe - pierwsza pomoc
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?