- Czekamy 10 dni na ewentualne odwołania - mówi Krystyna Gawrońska, zastępca dyrektora ds. inwestycji spółki Tramwaje Szczecińskie. - Następnie cała dokumentacja z uwagi na dofinansowanie będzie poddana kontroli uprzedniej. Po kontroli podpiszemy umowę. Od chwili podpisania umowy wykonawca ma 270 dni na realizację zadania.
Optymistyczny wariant - bez odwołań, to podpisanie umowy w maju - czerwcu tego roku. Wykonawca musi mieć jeszcze zatwierdzony plan organizacji ruchu na czas remontu. Ekipy remontowe mogłyby się pojawić na placu budowy w czerwcu - lipcu tego roku.
Zadanie obejmuje modernizację torowisk wraz z siecią trakcyjną od przyczółku przed Mostem Długim do Basenu Górniczego wraz z pętlą. Z inwestycji wyłączone jest torowisko na samym Moście Długim.
- Łącznie przebudowanych będzie 8 296 metrów toru pojedynczego - mówi Dariusz Wołoszczuk, rzecznik Zarządu Dróg i Transportu Miejskiego. - W ramach inwestycji powstanie także wspólny pas autobusowo - tramwajowy na ul. Energetyków, wspólne przystanki tramwajowo - autobusowe na ul. Gdańskiej (wykonane zostaną wjazdy na przystanki i zjazdy z nich), śluza dająca priorytet pojazdom komunikacji miejskiej wjeżdżającym na Most Długi od strony ul. Energetyków.
Remont torowisk w Szczecinie:
Szczecianie stoją w korkach i klną. Tak będzie do 10 kwietnia
Ruszył remont torowiska al. Piastów w Szczecinie. Największe zamieszanie na pl. Kościuszki [wideo]
Wyremotnują szczecińskie torowiska. Na początek w alei Piastów
Za 44 miliony zostaną zmodernizowane torowiska w Szczecinie. Zobacz, co się zmieni [prezentacja]
Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?