To odcinek od ulicy Łącznej do Szosy Polskiej. W tej części miasta powstają nowe osiedla, zaplanowano też nowe centrum handlowe przy ulicy Polickiej. Ma to wpływ na budowę Trasy Północnej.
- Z uwagi na zmiany urbanistyczne w tym rejonie (choćby nowe osiedla) w dokumentacji projektowej trzeba uwzględnić nowe przepływy ruchu oraz zmiany infrastrukturalne w zakresie sieci podziemnych, które to sieci trzeba będzie dostosować do okolicznej infrastruktury - mówi Piotr Zieliński, rzecznik prasowy Miasta Szczecin ds. inwestycji.
CZYTAJ TEŻ:
Budowa Trasy Północnej połączyłaby trasę średnicową z Szosą Polską. Nowa arteria odciążyłaby ruch na trasie Bogumińska – Pokoju – Szosa Polska. Według pomiarów ruchu z 2014 roku natężenie ruchu wynosi tam powyżej 1000 pojazdów na godzinę w szczycie. Jednak na samą budowę jeszcze poczekamy. Póki co nie ma dofinansowania inwestycji.
Trzeci etap TP ma być dwujezdniowy, każda jezdnia ma mieć dwa pasy, pośrodku jest wyznaczony teren pod budowę torowiska tramwajowego. Dla cyklistów przewidziano drogi. Na przecięciu z ulicą Szosa Polska, w rejonie dyskontu spożywczego, miałoby powstać rondo. Skrzyżowanie o ruchu okrężnym miałoby też powstać na przecięciu TP z ulicą Policką oraz na styku Szosy Polskiej i Polickiej.
Bierze się pod uwagę budowę linii tramwajowej. Zaprojektowano skrócony jej przebieg, z możliwością późniejszego wykonania jej zgodnie z docelowym przebiegiem do ulicy Bajecznej. Torowisko mogłoby przebiegać wokół istniejącej galerii Północ. Tramwaje objeżdżałyby centrum handlowe i wracały przez ronda na Trasę Północną.
ZOBACZ TEŻ:
Bądź na bieżąco i obserwuj:
Pismak przeciwko oszustom, uwaga na Instagram
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?