W ramach Karty BRD Szczecin planuje budowę kładki dla pieszych w rejonie Basenu Górniczego, wydzielenie pasów ruchu dla autobusów w rejonie ulic Struga i Gdańskiej, rozbudowę sieci rejestratorów prędkości (TRAFFIPAX), oznakowanie przystanków, doświetlenie przejść dla pieszych oraz zainstalowanie monitoringu w autobusach. Policja i straż miejska będą także organizować spotkania edukacyjne w szczecińskich szkołach.
O tym, gdzie i co należy zrobić, zadecydował Zarząd Dróg i Transportu Miejskiego, straż miejska oraz policja.
- Na realizację tych działań mamy trzy lata – wyjaśnia Tomasz Klek z Biura Prasowego Urzędu Miasta. – Pieniądze na ich realizację zostały zapisane w budżecie miasta, a część z nich zostanie dofinansowana z Unii Europejskiej. Po zakończeniu trzyletniego projektu, będziemy mogli starać się o podpisanie karty na kolejne lata i wykonywanie dalszych inwestycji.
Dotychczas Europejska Karta Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego została podpisana przez ponad 1400 różnego rodzaju sygnatariuszy. W Polsce do projektu przyłączyła się Warszawa, Kraków, Gdynia, Olsztyn, Kalisz, Poznań oraz Radom.
Podpisanie Karty Bezpieczeństwa odbędzie się w październiku w Ministerstwie Infrastruktury w Warszawie. Projekt realizowany jest w ramach działań Unii Europejskiej.
Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?