12 lipca zakończono wszystkie roboty bitumiczne. Ruch po obu jezdniach ruszył pod koniec sierpnia.
Przebudowa drogi A-6 ma poprawić bezpieczeństwo i komfortu jazdy. Mocno spękana nawierzchnia betonowa została zamieniona na nową z betonu asfaltowego. A-6 na długości 21,6 km spełni parametry Unii Europejskiej i NATO.
Ekrany akustyczne, które mają chronić przed hałasem, stanęły w rejonie osiedla Podjuchy, osiedla Bukowego po lewej stronie drogi i wiaduktu nad ul. Chłopską po prawej stronie drogi.
Odnawiany odcinek drogi został wykonany w latach trzydziestych. Konstrukcja nawierzchni i jej stan techniczny nie odpowiadają wymogom dzisiejszego ruchu drogowego. Na przebudowanym odcinku znajduje się trzynaście wiaduktów, jeden most, jedna estakada.
W przyszłym roku Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad planuje rozpocząć budowę drogi ekspresowej S3 Szczecin – Gorzów. Projekt zakłada zbudowanie czterech węzłów drogowych, które zapewnią bezkolizyjny wjazd i wyjazd z drogi ekspresowej. Węzeł „Klucz” będzie się krzyżował z autostradą A6, biegnącą pod projektowaną drogą ekspresową.
Koszt tego projektu to 342 mln euro. Data zakończenia inwestycji to 31 grudnia 2009 roku.
Małgorzata Klimczak
Policja podsumowała majówkę na polskich drogach
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?