Pracownicy firmy Scania spotkali się z prezesami przedsiębiorstw autobusowych. Zdzisław Czopek przekonywał o zaletach autobusów zasilanych bioetanolem.
- Dzięki takiemu rozwiązaniu znacznie zmniejsza się ilość smogu i metali ciężkich w spalinach.
Miasto konsekwentnie inwestuje w autobusy. Na trasy wyjechały już 4 nowe Solarisy spełniające normę spalin EURO 4. Kolejne 4 trafią wkrótce do Szczecina.
Tymczasem pod koniec 2008 lub na początku 2009 roku spółki autobusowe kupią dodatkowe wozy – łącznie około 12 sztuk. To wszystko dzięki podniesieniu kapitału zakładowego w firmach o 4 miliony złotych – z przeznaczeniem na zakup nowych autobusów. To pierwsze inwestycje w nowy tabor od wielu lat. Do 2010 roku miasto zamierza wymienić 25% autobusów.
Dyrektywa Unii Europejskiej mówi o tym, że do 2010 roku udział biokomponentów w paliwach ma być 5,75% a w 2020 roku już 10%. Koszt jednego autobusu na bioetanol jest około 10% wyższy od tradycyjnych wozów. Zużycie paliwa jest natomiast o około 60 % wyższe niż zwykłych diesli, ale za to jeden litr bioetanolu kosztuje około 2,40 zł.
Natalia Geldner
![od 7 lat](https://s-nsk.ppstatic.pl/assets/nsk/v1.221.5/images/video_restrictions/7.webp)
Gala Mistrzowie Motoryzacji 2024
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?