Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Autobus nr 96 może zostać zlikwidowany

Marek Jaszczyński
Dziś linia nr 96 jeździ z osiedla Kasztanowego na Basen Górniczy. Czy zniknie? O to pyta Zarząd Dróg i Transportu Miejskiego
Dziś linia nr 96 jeździ z osiedla Kasztanowego na Basen Górniczy. Czy zniknie? O to pyta Zarząd Dróg i Transportu Miejskiego Sebastian Wołosz
Ewentualna likwidacja linii nr 96 uderzy w tych, którzy wolą korzystać z autobusów zwykłych. Rada osiedla zbiera opinie wśród mieszkańców. Pomysły są różne, nawet zawieszenia linii C

Pogłoski o likwidacji autobusu nr 96 (osiedle Kasztanowe - Basen Górniczy) wywołały dyskusję i sprzeciw części mieszkańców. Od razu pojawiło się więc kilka propozycji, jak ułatwić życie mieszkańcom, zamiast je utrudniać.

- Uważam tak jak większość, że 96 powinno zostać, by było połączenie z tramwajem, ale nie musi jechać do Basenu. Wystarczy żeby dojeżdżał do Turkusowej, ale objeżdżając rondo w Zdrojach, tak by jadący np. do Szpitala „Zdroje” lub Gryfina nie mieli dwóch przesiadek, a jedną - tłumaczy pani Ewelina, która uczestniczy w dyskusji.

Co w przypadku likwidacji linii 96 mieliby otrzymać mieszkańcy? Zarząd Dróg i Transportu Miejskiego przygotował propozycję nowych rozkładów jazdy dla linii C i 77, oddając do zaopiniowania projekt RO Załom-Kasztanowe. Trasy przejazdu autobusów linii C i 77 nie miałyby ulec zmianie. Odjazdy z przystanku „Osiedle Kasztanowe” zostaną tak ułożone, by autobusy ruszały na przemian, w godzinach szczytu co 10 minut, po szczycie i w dni wolne co 15 minut. Prawdopodobnie zmieni się status przystanków. Przystanek „Stacja Doświadczalna” będzie na żądanie, natomiast „Załom” przestanie być przystankiem na żądanie.

Do dyskusji o linii włączył się także jeden z radnych.

- Autobusy linii nr 77 nie mają połączenia z tramwajem, więc mieszkańcy nie będą mieli bezpośredniego połączenia z tramwajem - mówi Wojciech Dorżynkiewicz, radny Szczecina niezrzeszony. - Jeśli ktoś nie chce płacić dwa razy więcej za „pośpiechy”, aby dostać się do miasta, będzie musiał jechać linią 77 do Dąbia, później linią 64 lub 56 do tramwaju. Przecież to absurd. Chyba, że linia C przestanie być linią pośpieszną i będzie na niej normalna taryfa.

W trakcie dyskusji wśród mieszkańców pojawiła się też propozycja likwidacji pospiesznej linii C, a w zamian skierowania autobusu nr 96 na trasę z os. Kasztanowego do pl. Rodła, pozostawienia „77” bez zmian i przedłużenia linii nr 64 z osiedla Kasztanowego do Klucza. Inny wariant to pozostawienie tras „C” i „77” bez zmian, a wydłużenia linii 96 z os. Kasztanowego do Ronda Ułanów Podolskich.

Zobacz także: Wbiliśmy gwóźdź w sztandar cechu rzemiosł

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na szczecin.naszemiasto.pl Nasze Miasto