Temat projektowania wnętrz w dzisiejszej dobie stał się bardzo popularny i niemal powszechny, nawet w biedniejszych (wschodnich) regionach Polski. Dziś inwestując (o ile to można nazwać inwestycją) we własny dom, czy mieszkanie chcemy właściwe ulokować nasze pieniądze i mieć ciekawe, funkcjonalnie - aczkolwiek niestandardowe - rozwiązania we wnętrzu.
A jaki jest klient lubelski? Czy lubelska architektura wnętrz odbiega znacznie od trendów panujących w bogatszych regionach naszego kraju? Na te i na podobne pytania chcielibyśmy poszukać odpowiedzi na łamach portalu mmlublin.
W Polsce brakuje doświadczeń w relacjach pomiędzy klientem/inwestorem a projektantem wnętrz, ponieważ dzisiejsze pokolenia są pierwszymi w Polsce korzystającymi powszechnie z tego rodzaju usług. Projektanci oraz klienci uczą się tej współpracy „na własnej skórze” , a jej owocem są zadowolone obie strony.
Zwykle na pierwszym spotkaniu ustalane są oczekiwania klienta, zakres działań projektanta oraz oczywiście zasobność portfela inwestora.
W Lublinie, podobnie jak i gdzie indziej, większość klientów stanowią młodzi ludzie, którzy osiągnęli sukces zawodowy. Ich mieszkanie lub dom zaprojektowany przez architekta wnętrz jest potwierdzeniem statusu społecznego, jaki osiągnęli. Inna grupa to inwestorzy w średnim wieku, którzy przez lata doczekali się własnego domu i potrzebują pomocy projektanta , aby ich marzenie nabrało realnych kształtów.
Cena takiej usługi projektanta wnętrz najczęściej liczona jest za metr kwadratowy aranżowanej powierzchni. W tej cenie klient otrzymuje wizualizacje 3D, projekt zwymiarowany oraz dobór wyposażenia wnętrz. W zależności od umowy z klientem cena może też zawierać nadzór autorski nad projektem oraz wspólne zakupy w sklepach z wyposażeniem wnętrz.
Niestety większość klientów lubelskich sugeruje się właśnie ceną przy wyborze projektanta, a nie profesjonalizmem, kreatywnością i dobrymi umiejętnościami komunikacji (również z podwykonawcami) architekta wnętrz.
Trochę inaczej wygląda współpraca z właścicielami firm, lokali komercyjnych – projektant tworzy wizerunek biura, restauracji, sklepu. Taki projekt jest wizytówką i dla firmy i dla projektanta, gdyż jest udostępniony do wglądu szerszemu gronu odbiorcom.
Zadbajcie Państwo o to , aby Wasze wnętrze nie było wynikiem przypadku, czy też nie do końca przemyślanych pomysłów znajomych.
Zapraszamy do dyskusji.
Wyniki II tury wyborów samorządowych
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?