Izba Wytrzeźwień jest jednostką budżetową od 1 stycznia 2005 roku. Jest finansowana ze środków gminnego programu profilaktyki rozwiązywania problemów alkoholowych. Jej budżet w 2005 roku wynosił – 995 645 zł. W 2006 roku – 958 tysięcy złotych. W roku bieżącym wynosi już 1 148 600 zł. Obecnie pracuje tam 21 osób.
Placówka została powołana przez Miejską Radę Narodową w styczniu 1957 roku. Początkowo znajdowała się przy al. Wojska Polskiego 101 w budynku dzisiejszej przychodni. Pod koniec lat 80-tych została przeniesiona do obecnej siedziby – budynku znajdującego się przy ul. Dąbrowskiego. Wtedy liczba łóżek zwiększyła się z 45 do 57.
Rekordową liczbę pobytów zanotowano w 1988 roku. „Gośćmi” izby wytrzeźwień było 14 144 pacjentów. Od 2002 roku nastąpił zdecydowany spadek klientów. W 2002 roku były 5742 osoby, a w 2005 zaledwie 2398.
W 2004 roku, kiedy izba została przekształcona z zakładu budżetowego w jednostkę budżetową zmniejszono liczbę łóżek do 25. Część pomieszczeń przekształcono w pomieszczenia biurowe.
- Aktualnie Miejska Izba Wytrzeźwień prowadzi punkt konsultacyjny dla pacjentów opuszczających izbę oraz dla ich rodzin – informuje Sebastian Wypych. - Ma to na celu dostarczenie pacjentom wiadomości o ewentualnych skutkach nadużywania alkoholu i o dostępnych możliwościach pomocy w Szczecinie.
Policja podsumowała majówkę na polskich drogach
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?