Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

#Zostańwdomu! Apel młodych medyków. Zobaczcie wideo

Szymon Wasilewski
Szymon Wasilewski
Medycy stowarzyszeni w organizacji "Młodzi Lekarze Rodzinni" stworzyli krótki film przybliżający powody wprowadzenia zmian w funkcjonowaniu przychodni. Ograniczenia wymusiła trwająca epidemia koronawirusa. Lekarze wyjaśniają, że są one kluczowe dla zapewnienia ciągłość opieki.

Przypominają w nim, że przychodnie nie przestały działać, bo każdego dnia przyjmują pacjentów: którzy dopiero się urodzili, wymagają zmiany leków, są ciężko chorzy, potrzebują dodatkowych badań, odczuwają silny ból, wymagają kontroli lub asysty lekarzy - tłumaczą lekarze. Zaś pacjenci z infekcją, czyli potencjalnie zakażeni koronawirusem, są zagrożeniem dla wymienionych przypadków.

Po kontakcie z koronawirusem personel przychodni zostaje objęty kwarantanną, na skutek czego pacjenci pozostają bez swojego lekarza. To właśnie dlatego przychodnie i lekarze rodzinni ograniczyły do koniecznego minimum kontakt z pacjentami, a wizyty są indywidualnie konsultowane i umawiane.

- O tych nowych zasadach trzeba przypominać głównie osobom starszym, po 70. roku życia. To właśnie oni czasami przychodzą i są zaskoczeni obecną sytuacją. Część ludzi doskonale rozumie, dlaczego wprowadzono takie rozwiązania. Zdarzają się jednak przypadki, w których pacjenci uważają, że próbujemy się przed nimi bronić i tym samym działamy na ich szkodę - mówi Joanna Alksnin, z Niepublicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej "Przychodnie Medycyny Rodzinnej" w Szczecinie, która razem z Martą Raciborską z Krakowa i Martą Kurdzielewicz-Roszkowską napisały scenariusz do filmiku.

Jak wygląda organizacja pracy w tej placówce? Lekarze i pielęgniarki podzieli się na zespoły, w których odbywają dyżury.

- Staramy się optymalizować pracę, a nawet kontakt między sobą, stąd dyżury w tych samych składach - dodaje Joanna Alksnin.

ZOBACZ TEŻ:

14-dniowa kwarantanna po przekroczeniu granicy - co z kierow...

Przypomina też o możliwości korzystania z Internetowego Konta Pacjenta, aplikacji, dzięki której można odebrać receptę SMS-em lub e-mailem, bez konieczności wizyty w gabinecie. Za jej pomocą można też udostępnić informację o stanie zdrowia i historię przepisanych leków lekarzowi.

- To istotne ułatwienie, bo nawet nie trzeba dzwonić, dzięki czemu linia telefoniczna przychodni nie będzie aż tak obciążona - wyjaśnia.

ZOBACZ TEŻ:

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na szczecin.naszemiasto.pl Nasze Miasto