Opinie są zbierane do 25 listopada. Chodzi o modernizację trasy tramwajowej na drodze od Ronda Gierosa do ul. Kwiatowej (z dobudową drugiego toru) oraz budowę nowego, dwutorowego odcinka od ul. Kwiatowej do nowoprojektowanej pętli ,,Mierzyn”.
- Projekt obejmuje również przebudowę układu drogowego w ciągu ulicy Ku Słońcu, wykonanie pętli autobusowej wraz z ciągami pieszymi, rowerowymi i parkingami rowerowymi dla obsługi podróżnych - tłumaczy Sylwia Cyza-Słomska z Centrum Informacji Miasta. - Na wysokości ul. Kwiatowej zaprojektowano węzeł rozjazdowy, umożliwiający wjazd w torowisko w ul. Kwiatową, zarówno od strony Ronda Gierosa jak i Mierzyna. Na przebudowywanym odcinku znajdą się cztery perony tramwajowe. W ciągu układu drogowego znajdują się skrzyżowania z ul. Krętą, Różaną, Źródlaną, Przygodną, Kwiatową, Polskich Marynarzy, Hrubieszowską.
Jednak inwestycja będzie wymagała wycinki około 168 drzew. W ankiecie ostatnie pytanie dotyczy zgody na ich wycinkę. W zamian plan zakłada: 288 nasadzeń zastępczych drzew i 940 metrów kwadratowych krzewów. Zapytaliśmy przedstawicielkę szczecińskiego magistratu o to, czy jeśli ankietowani odrzucą pomysł budowy tramwaju, to inwestycja nie zostanie zrealizowana? Projekt zostanie zmieniony, jeśli mieszkańcy sprzeciwią się wycince drzew?
- Wszelkie decyzje zostaną podjęte po zakończeniu konsultacji i przeanalizowaniu ich wyniku - opowiada Sylwia Cyza-Słomska.
Dlaczego inwestycja nie doszła do skutku w 2019 roku?
Unieważnione zostało postępowanie przetargowe na budowę torowiska i pętli tramwajowej do granic Mierzyna. W postępowaniu przetargowym wpłynęło aż 6 ofert, których ceny przekraczały zakładany budżet na inwestycję, czyli 64 100 000 zł. Miasto Szczecin zdecydowało się wykluczyć jednego wykonawcę z postępowania przetargowego.
Najtańszą ofertę złożyło konsorcjum polsko-hiszpańskie Balzola, które wyceniło swoje usługi na prawie 90 mln zł. Czy rezygnacja z najtańszej propozycji, którą złożyła wspomniana firma, była korzystna? Tak, biorąc pod uwagę wieści ze stolicy Dolnego Śląska. W grudniu 2018 roku Wrocławskie Inwestycje wyrzuciły z placu budowy hiszpańską firmę Balzola, która zajmowała się przebudową ulic Hubskiej i Pułaskiego. Powód? Opóźnienie inwestycji.
Jak wziąć udział w konsultacjach?
Zostały one ogłoszone na wniosek Rady Osiedla Gumieńce, która odpowiada za stronę merytoryczną procesu.
Uwagi można składać:
- poprzez wypełnienie ankiety konsultacyjnej w wersji elektronicznej na stronie Tramwaj do Mierzyna;
- w formie papierowej osobiście lub pocztą na adres: Biuro Prezydenta Miasta, pl. Armii Krajowej 1, 70-456 Szczecin;
- w siedzibie Rady Osiedla Gumieńce, ul. Ku Słońcu 76, 71-047 Szczecin. (w każdy wtorek w godz. 17:00 – 18:00);
- w formie papierowej poprzez wrzucenie ankiety do urny znajdującej się w przedsionku przy głównym wejściu do Urzędu Miasta Szczecin, przy pl. Armii Krajowej 1, 70-456 Szczecin (w godzinach pracy urzędu: 7:30-15:30).
ZOBACZ TEŻ:
Policja radzi jak zaplanować podróż
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?