Wielka wycinka chaszczy pod budowę metra
Zakończyła się wielka wycinka chaszczy i krzewów pod budowę bazy technicznej II linii metra Karolin. W sumie prace przeprowadzono na ponad 26 hektarach. Z terenu za ul. Połczyńską, w sąsiedztwie Instytutu Energetyki usunięto około 1000 m3 roślinności. - Do zebranego materiału zaliczają się m.in. gałęzie, małe drzewa czy powycinane krzaki. Nie jest to w żaden sposób pełnowartościowe drewno - uspokaja Bartosz Sawicki, rzecznik firmy Gülermak. I dodaje, że nie była to wycinka dużych drzew, a jedynie pielęgnacja i uporządkowanie terenu, zwane "trzebieżą". Cała ekipa liczyła około 15 osób. W tym momencie trwają ostatnie prace, m.in. zbieranie i wywożenie wycinków.
Prace porządkowe zaczęły się 9 lutego br. i trwały do 28 lutego. Wszystkie tego typu zabiegi muszą zostać przeprowadzone przed okresem lęgowym ptaków, który w Polsce rozpoczyna się 1 marca i trwa do 15 października. Jest szereg obostrzeń dotyczących zabiegów pielęgnacyjnych i porządkowych. Liczy się m.in. obwód pnia drzew na wysokości 5 cm. Przykładowo gatunki takie jak topola, wierzba, klon jesionolistny czy srebrzysty, których obwód pinia nie przekracza 80 cm mogą zostać wycięte. Z kolei dla kasztanowców i robinii akacjowych ta wartość wynosi do 65 cm, a pozostałe gatunki drzew do 50 cm. - Nie są to duże drzewa. Rośliny o większym obwodzie pnia nie zostały wycięte, ale będą podlegać inwentaryzacji. Jeśli chodzi o krzewy, dozwolona jest wycinka skupisk do 25 m kw. - informuje nas Bartosz Sawicki.
Aleja lipowa bezpieczna
Rzecznik firmy Bartosz Sawicki zaznacza, że nienaruszony został obszar o pow. nieco ponad 1 ha. Teren ten zarządzany jest przez Lasy Miejskie. Również słynna aleja lip wzdłuż ul. Mory nie podlegała pracom porządkowym. - Aleja lipowa w projekcie budowlanym jest poza ogrodzeniem obiektu, więc w żaden sposób nie będzie dotknięta przez inwestycje. Nie ma mowy o żadnej wycince na tym terenie - dodaje rzecznik firmy Gülermak.
Czekają na pozwolenie na budowę
Na uporządkowanym terenie powstanie Stacja Techniczno-Postojowa Karolin z halami postojowymi i serwisowymi, magazynami i zapleczem technicznym II linii metra. To właśnie tam będą zjeżdżały pociągi obsługujące II nitkę podziemnej kolejki. Tam również będą przeprowadzane przeglądy i wszystkie naprawy. Firma Gülermak złoża już wszystkie wnioski o wydanie pozwolenia na budowę. Dotyczą one 3 stacji, 2 wentylatorni oraz Stacji Techniczno-Postojowej Karolin. Wykonawca wciąż jednak czeka na pozwolenia od Wojewody Mazowieckiego, by rozpocząć prace. - Równolegle do procesu administracyjnego, zmierzającego do wydania pozwoleń na budowę, toczą się prace projektowe. Powstają projekty wykonawcze dla wszystkich obiektów odcinka, na ich podstawie zostaną przygotowane wizualizacje wnętrz stacji pasażerskich - informują przedstawiciele Metra Warszawskiego. Planowany czas zakończenia prac na tym odcinku to wiosna 2024 roku.
Zobaczcie też:
Precz z Zielonym Ładem! - protest rolników w Warszawie
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?