- Pozostał miesiąc do ogłoszenia przetargu na realizację Zachodniego Drogowego Obejścia Szczecina. Szczecin trzyma za słowo i zgodnie z zapowiedziami, przygotowuje się do modernizacji własnego układu drogowego. To wnioski z Forum Samorządowego Powiatu Polickiego w którym brały udział samorządy oraz przedstawiciele GDDKiA - mówi Piotr Zieliński, rzecznik prasowy Miasta Szczecin ds. inwestycji. - Szczecin, wspólnie z lokalnymi samorządami trzyma za słowo i dopinguje szybkiego terminu ogłoszenia przetargu.
W przypadku ZDOS ważna będzie sieć dróg wspomagających dojazd do arterii. Szczecin ogłosił przetarg na aktualizację dokumentacji projektowej dla III etapu Trasy Północnej i przetarg na przebudowę ulic Modrej i Koralowej.
- Jednocześnie trwają zaawansowane prace projektowe, w zakresie budowy nowego połączenia drogowego miejscowości Bezrzecze i Wołczkowo ze Szczecinem. Miasto Szczecin podtrzymuje również chęć współpracy z GDDKiA w zakresie nowego przebiegu DK10 i podkreśla, że deklaracje zawarte w dotychczasowej korespondencji są nadal aktualne - zapewnia Piotr Zieliński.
POLECAMY RÓWNIEŻ:
Co wobec z przetargiem?
W połowie roku zostanie ogłoszony przetarg na realizację Zachodniej Obwodnicy Szczecina – zapowiedział w lutym tego roku Andrzej Adamczyk, minister infrastruktury.
Sprawdziliśmy jak sytuacja wygląda w Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
- Finalizujemy prace związane z dokumentacją niezbędną do ogłoszenia przetargu. Aby ogłosić przetarg, niezbędne jest zapewnienie finansowania dla tej inwestycji - usłyszeliśmy z zespołu prasowego Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
O zapewnienie finansowania inwestycji spytaliśmy resort infrastruktury. Nadal czekamy na odpowiedź.
ZOBACZ TEŻ:
Do tej pory w ramach prac przygotowawczych do tej inwestycji prowadzonych przez firmę Transprojekt Gdański wykonano wiercenia o łącznej długości 45 km. Sondowań statycznych i dynamicznych wykonano 18 km, przeprowadzono badania tomografią elektrooporową.
Jaka będzie obwodnica?
W korytarzu z decyzji środowiskowej została zaprojektowana dwujezdniowa droga ekspresowa wraz z mostami, wiaduktami i przepustami. Największym obiektem na tej inwestycji będzie bez wątpienia tunel drogowy pod rzeką Odrą o długości 5 km.
Tunel będzie się składał z dwóch odrębnych naw dla dwóch jezdni drogi S6, będzie wykonywany przy użyciu technologii drążenia maszyną TBM. Będzie miała długość 51,6 km. Pojedziemy dwoma jezdniami z dwoma pasami ruchu. Jezdnie będą miały pas awaryjny.
Pomkniemy z prędkością 110 kilometrów na godzinę. Obwodnica ma przebiegać od autostrady A6 w Kołbaskowie przez Police, tunel pod Odrą aż do węzła drogowego w pobliżu Goleniowa, gdzie krzyżują się drogi S3 i S6. Zakończenie prac przewidziano na 2025 rok. Fragment ZOS będzie jednocześnie II etapem obwodnicy Warzymic i Przecławia - od Siadła Górnego do węzła Szczecin Zachód (długość 2,3 km). Obecnie trwa realizacja I etapu wspomnianej obwodnicy: od ronda Hakena do przecięcia z obecną DK13 w rejonie skrzyżowania do miejscowości Siadło Górne.
ZOBACZ TEŻ:
WIDEO:
Bądź na bieżąco i obserwuj:
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?