Przed biurami jest jeszcze spokojnie. W środku klientów na razie nie ma.
- Nie wiem co się teraz będzie działo z szczecinianami, którzy z naszym biurem są na wycieczkach gdzieś w świecie, bo nie mam jeszcze wytycznych z centrali - mówi Adam Olejnik kierownik biura w CH Galaxy (II piętro tuż przy wejściu na parking). - Niestety nie działa strona internetowa Neckermanna, nie odpowiadają też telefony, więc nie wiem jak można się z naszą centralą w Warszawie skomunikować. Sam czekam na informacje co mamy robić. Dostanę je drogą mailową, ale nie mogę podać adresu.
ZOBACZ TEŻ:
Przyznaje jednak, że nikt jeszcze w sprawie planowanej wkrótce z biurem Neckermann podróży, ale też kłopotów związanych z wakacjami z Neckermannem nie przyszedł do ich biura. Dodaje, że owszem biuro w CH Galaxy wysłano na wakacje turystów, ale nie jest w stanie powiedzieć ilu klientów.
- Jesteśmy bardzo zajęci, bo musimy teraz poinformować klientów o upadłości biura - dodaje Karolina, pracownica oddziału szczecińskiego Neckermann Polska w Szczecinie w CH Galaxy.
Ilu szczecinian, klientów Neckermanna jest teraz za granicą nie wie też Urząd Marszałkowski.
- Te wszystkie informacje powinny być w mazowieckim Urzędzie Marszałkowskim - informuje Radosław Soćko z zachodniopomorskiego Urzędu marszałkowskiego i od razu tłumaczy:
- W przypadku upadku biura podróży, pomocą dla turystów poza granicami kraju zajmuje się Urząd Marszałkowski województwa, w którym firma jest zarejestrowana. Organem, do którego powinni się zwrócić klienci Neckermann Polska będący poza granicami kraju jest Marszałek Województwa Mazowieckiego, który w zależności od sytuacji może pokryć koszty kontynuacji imprezy turystycznej, pokryć koszty powrotu lub podjąć działania związane z organizacją powrotu.
Kontakt: Departament Kultury, Promocji i Turystyki Urzędu Marszałkowskiego Województwa Zachodniopomorskiego w Warszawie. Tel. +48 22 597 95 40, +48 22 597 95 43, +48 22 597 95 45, + 22 597 95 41, adres email: [email protected]
Osoby, które dokonały wpłat za imprezę turystyczną, która nie została lub nie zostanie zrealizowana, wszelkie informacje uzyskają pod numerem + 48 22 563 11 00 lub adresem e-mail [email protected] - w godzinach 8.00 – 16. 00.
ZOBACZ TEŻ:
Dla osób przebywających poza granicami kraju uruchomiona zostanie 24 godzinna infolinia: +48 22 522 29 00.
- Urząd Marszałkowski Województwa Zachodniopomorskiego monitoruje sytuację - przyznaje biuro prasowe Marszałka Województwa Zachodniopomorskiego. - Dotychczas otrzymaliśmy jeden sygnał od pary przebywającej w Hiszpanii, mieszkańców naszego regionu. Rola Urzędu Marszałkowskiego Województwa Zachodniopomorskiego może być tylko pomocnicza – kontaktujące się z urzędem osoby informujemy w jaki sposób mogą otrzymać pomoc od Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?