Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

MM Trendy. #Moto: Motocykl, który odnowił oblicze Harleya

MM Trendy
MM Trendy
MM Trendy. #Moto: Motocykl, który odnowił oblicze Harleya
MM Trendy. #Moto: Motocykl, który odnowił oblicze Harleya Andrzej Szkocki
Bezpieczeństwo, gracja, swoboda. Te hasła nieodmiennie kojarzone z Duo Glide, jednym z pierwszych, nowoczesnych modeli legendarnej marki Harley-Davidson.

Tekst: Maciej Pieczyński / Foto: Andrzej Szkocki

Jeszcze do końca marca egzemplarz tego niezwykłego motocykla można podziwiać na specjalnej wystawie w szczecińskim Muzeum Techniki i Komunikacji.

- Ten model łączy w sobie klasykę z nowoczesnością - mówi Arkadiusz Kranz z firmy Garaż Motor, właściciel. - To wciąż legendarny Harley Davidson, który jednak rozpoczął erę nowoczesnego Harleya. Właśnie w tym modelu zastosowano po raz pierwszy silnik Shovelhead, będący prekursorem nowoczesnego silnika Evolution.

Nazwa pochodzi kształtu głowic, przypominających kształtem szuflę (ang. shovel). Zdaniem wielu fanów motoryzacji, Shovelhead to najlepszy silnik w historii Harleya. Inni zwracają jednak uwagę na zawodność, głośną pracę i niskie osiągi tego modelu. Tak czy inaczej, większość opinii jest zgodnych, że Shovelhead był początkiem permanentnego unowocześniania Harleya.

Duo Glide przyjechał do nas zza oceanu, jak większość wszelkich akcesoriów, kojarzonych lub związanych z legendarną marką Harley-Davidson. Arkadiusz Kranz sprowadził motocykl ze Stanów Zjednoczonych jesienią 2013 roku. Wszystkie części, które wymienił, doprowadzając swój nowy nabytek do stanu używalności, przywiózł z ojczyzny Harleya.

- Bardzo ciężko znaleźć w Europie akcesoria do motocykli tej marki - mówi Arkadiusz Kranz. - Ze Stanów ściągnąłem między innymi opony. Zależało mi na oryginalnym bieżniku z lat siedemdziesiątych.

Wadą Duo Glide są nierzadko spotykane w starszego typu motocyklach częste wycieki oleju. Jednak zdaniem Arkadiusza Kranza nie jest to problem, który znacząco utrudniałby eksploatację sprzętu. - Nie ma złych motocykli, są tylko właściciele ze złym podejściem - konstatuje. - Trzeba po prostu dbać o ten sprzęt.

Tym, co wyróżnia Duo Glide na tle większości pozostałych modeli Harleya, jest przyczepa boczna.

- Jest dość zaawansowana technicznie - mówi Jacek Kosiński z Muzeum Techniki i Komunikacji. - Wyposażona jest w hydrauliczny hamulec bębnowy, choć sam motocykl ma hamulce tarczowe. Dzięki temu ten model Harleya jest wyjątkowo bezpieczny. Masa motocykla dodatkowo sprawia, że maksymalnie jest skrócona droga hamowania. Harley Duo Glide nie należy do najszybszych motocykli. Może się rozpędzić do 160 kilometrów na godzinę, jednak średnia prędkość to 100-120 kilometrów. Zdecydowanie nie jest to motocykl wyścigowy. Raczej turystyczny. Przeznaczony na długie, spokojne trasy.

Dane techniczne:

  • Harley Davidson Duo Glide rocznik 1977
  • Silnik Shovelhead o pojemności 1200 cm sześć.
  • Prędkość maksymalna 160 km/h/
  • Czterostopniowa skrzynia biegów

Zobacz, gdzie znajdziesz nasz bezpłatny magazyn »


[Czytaj również on-line:

MM Trendy. Szczecin | Styl | Moda | Kultura. Serwis »](http://www.mmszczecin.pl/trendy)


emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na szczecin.naszemiasto.pl Nasze Miasto