Zachodnia Obwodnica Szczecina to jedna z najważniejszych inwestycji drogowych, o którą miasto ubiega się od kilku lat - podkreślają urzędnicy.
Mamy już decyzję Komitetu Ekonomicznego Rady Ministrów o realizacji zachodniego obejścia Szczecina. Inwestycja ma być realizowana w trybie Partnerstwa Publiczno-Prywatnego.
Jak podkreśla prezydent Szczecina Piotr Krzystek przeważył fakt, iż posiadamy już dokumentację środowiskową.
Pierwszą inwestycją, która będzie realizowana w ramach obwodnicy to, według prezydenta, tunel Police - Święte. Prezydent sugeruje, ze jego zdaniem przejazd przez tunel może być płatny i kosztować 4 - 5 zł.
To stoi pewnej sprzeczności z decyzją KERM. A wynika z niej, że strona publiczna zobowiąże się do wnoszenia cyklicznej opłaty za dostępność. Czyli w praktyce - przejazd samochodami osobowymi po obwodnicy ma być darmowy.
Historia walki Szczecina o obwodnicę ma już grubo - ponad 10 lat. A od dziesięciu gmina uczestniczyła w działaniach na rzecz budowy Zachodniego Drogowego Obejścia Szczecina.
Czytaj również: Obwodnica Szczecina: Kiedy ruszy budowa? Znamy termin pierwszego przetargu
Przełomowe znaczenie dla zwiększenia szans realizacji całości przedsięwzięcia miało zintensyfikowanie działań w celu przygotowania w pierwszej kolejności budowy pierwszego etapu, o którym wspominał prezydent, czyli "ZACHODNIE DROGOWE OBEJŚCIE SZCZECINA: WĘZEŁ NR 6 „POLICE” – PRZEPRAWA PRZEZ ODRĘ – WĘZEŁ NR 8 „GOLENIÓW”.
Niemal rok temu prezes Z.Ch.Police, Wojciech Wardacki mówił w wywiadzie dla "Głosu Szczecińskiego", że firma jest żywo zainteresowana tym tunelem i gotowa partycypować w kosztach budowy drogi dojazdowej, aby wyprowadzić transport niebezpiecznych ładunków poza Szczecin, od razu na autostradę i drogę szybkiego ruchu.
Przypomnijmy, że w sierpniu 2015 r. prezydent Szczecina, burmistrz Polic Władysław Diakun i starosta policki Andrzej Bednarek podpisali list intencyjny wyrażający wolę wspólnego przygotowania procesu inwestycyjnego kluczowego elementu zachodniego drogowego obejścia Szczecina obejmującego przeprawę między węzłami Police-Goleniów.
Urzeczywistnieniem zapisów listu intencyjnego stało się porozumienie z 13 maja 2016 r. w sprawie podjęcia wspólnych działań na rzecz przygotowania realizacji zachodniego drogowego obejścia Szczecina, obejmującego przeprawę pomiędzy węzłami drogowymi Police-Goleniów.
Sygnatariusze – Gmina Miasto Szczecin, Gmina Police, Powiat Policki oraz Grupa Azoty Zakłady Chemiczne Police S.A. uzgodniły wspólne finansowanie i zakres prac przygotowawczych.
6 kwietnia 2017 r. na rzecz Województwa Zachodniopomorskiego została wydana decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia. Zakres decyzji umożliwia obecnie realizację I etapu przedsięwzięcia. Województwo Zachodniopomorskie przeniosło uzyskaną decyzję na GDDKiA.
Czytaj również: Wielka inwestycja poczeka. Dwa odwołania w sprawie Zachodniego Obejścia Szczecina
Zobacz także: Obwodnica Warzymic i Przecławia. Znamy termin zakończenia inwestycji. Droga aż do autostrady A6
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?