Szczeciński Szybki Tramwaj: Plac budowy przekazany. Od dziś odliczamy do końca inwestycji

Miasto przekazało we wtorek plac budowy wykonawcy pierwszego etapu Szczecińskiego Szybkiego Tramwaju. - Od tego momentu liczy się czas realizacji zadania - podkreślają urzędnicy. Koniec inwestycji za dwa lata.
Szczeciński Szybki Tramwaj. Wizualizacja
 UM Szczecin

Pierwszy etap budowy Szczecińskiego Szybkiego Tramwaju wykonuje konsorcjum firm Szybki Tramwaj i Strabag.

- Miasto przekazało wykonawcy pełną dokumentację projektową i prawo do dysponowania terenem pod budowę Szczecińskiego Szybkiego Tramwaju - informuje Tomasz Klek z urzędu miasta. - W ciągu najbliższych kilku dni wykonawca rozpocznie pierwsze prace w terenie.

Którędy będzie przebiegać trasa Szczecińskiego Szybkiego Tramwaju

Przedsięwzięcie obejmuje budowę Szczecińskiego Szybkiego Tramwaju na odcinku od Basenu Górniczego do pętli pośredniej "Turkusowa" o długości 4 km.

Wybudowane zostanie torowisko biegnące po wykonanych w ramach przeprawy mostowej przez rzekę Regalicę estakadach oraz po moście. W dalszej części linia tramwajowa biegnie po terenie oraz w wykopach.

Po przekroczeniu Regalicy trasa przebiegać będzie między jezdniami ul. Hangarowej, po czym bezkolizyjnie dla ruchu samochodowego skręci do ulicy Jaśminowej, dalej prowadzona będzie pod wiaduktem kolejowym w kierunku osiedla Słonecznego.

W zakres inwestycji wchodzi również budowa wiaduktów nad Szczecińskim Szybkim Tramwajem w ulicy Hangarowej i Batalionów Chłopskich oraz budowa przystanków i pośredniej pętli " Turkusowa".

Opisane prace podzielone będą na następujące etapy:

1. Etap Ia - przebudowa ul. Hangarowej wraz z niezbędnymi przełożeniami uzbrojenia podziemnego,

2. Etap Ib - przebudowa ul. Batalionów Chłopskich wraz z niezbędnymi przełożeniami uzbrojenia podziemnego i przystankiem "Gryfińska",

3. Etap Ic - budowa torowiska tramwajowego na odcinku od Basenu Górniczego do pośredniej pętli "Turkusowa".

Szczeciński Szybki Tramwaj w liczbach:

Prace prowadzone przez konsorcjum firm Szybki Tramwaj Sp. z o.o. i Strabag Sp. z o.o. będą obejmowały:
  • budowę torowiska o dł. 7967 m,
  • budowę sieci trakcyjnej o dł. 8177 m,
  • budowę wykopu obudowanego o dł. 789 m,
  • estakady w ciągu prawej jezdni ul. Hangarowej (66 m),
  • wiaduktu i kładki technologicznej w ciągu ul. Batalionów Chłopskich (17 m),
  • kładkę - przystanek Lotnisko (75 m).

Szczeciński Szybki Tramwaj będzie kosztował prawie 240 mln zł, dofinansowanie wynosi 106 mln zł.

Jak będzie wyglądać przesunięcie Willi Grüneberga?

Jednym z ważniejszych elementów inwestycji będzie także przesunięcie zabytkowej willi przy ul. Batalionów Chłopskich 61.

Wykonawca musi wykonać teraz inwentaryzację budynku i ekspertyzę techniczną, która udzieli odpowiedzi na pytanie:

czy jest możliwe przesunięcie budynku bez zagrożenia zniszczenia jego konstrukcji

, określi także możliwość wystąpienia zagrożenia bezpiecznego prowadzenia robót i pracujących przy tym przedsięwzięciu pracowników.

-

Ekspertyza jest kluczowym krokiem w celu uzyskania wiedzy o możliwości bezpiecznego przesunięcia budynku

- podkreśla Tomasz Klek. - Wykonawca, zakładając pozytywny wynik ekspertyzy, opracuje na podstawie pomiarów projekt technologii przemieszczenia budynku.  Technologia prac zakłada wykonanie przesunięcia obiektu po specjalnie przygotowanym do tego celu torowisku o długości 44,82 m w linii.

W celu wprowadzenia szyn pod obiekt wykonany będzie specjalny ruszt, który przymocowany do konstrukcji budynku umożliwi jego podniesienie przy pomocy siłowników i umieszczenie budynku na szynach, po uprzednim podcięciu ścian nośnych.

Ruszt ma stanowić konstrukcję (tymczasowy fundament), która ustabilizuje budynek podczas jego przesuwania w celu osadzenia na nowych fundamentach wykonanych w docelowym miejscu.

Szczeciński Szybki Tramwaj. Czytaj więcej:


Redakcja MM

Więcej na temat:

Komentarze

Liczba znaków do wpisania:  4000/4000

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Jeśli uważasz, że któryś z komentarzy łamie regulamin, to wyślij nam link do tego artykułu na pomoc@naszemiasto.pl

Wybrane dla Ciebie

Powiązane

Więcej na temat:
Więcej na temat:
Więcej na temat:
Więcej na temat:
Więcej na temat:

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, wyłącz Adblock na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3