Wojewoda zachodniopomorski wydał decyzję zezwalającą na budowę węzła przesiadkowego „Głębokie” oraz modernizację skrzyżowania al. Wojska Polskiego/ul. Zegadłowicza/ul. Kupczyka/ul. Miodowa wraz z remontem ulicy Kupczyka do granic administracyjnych Szczecina.
Wraz z nią podpisana została decyzja o zezwoleniu na inwestycję drogową pod nazwą „Budowa i przebudowa dróg dla rowerów w ciągu al. Wojska Polskiego od ul. Szarych Szeregów do ul. Kupczyka w Szczecinie.”
CZYTAJ TEŻ: Zezwolenie na przebudowę węzła Głębokie. Co się zmieni? [WIZUALIZACJE]
Przebudowa węzła przesiadkowego ma poprawić przepustowość istniejącego układu drogowego, co pozwoli na szybszy dojazd do i z centrum miasta. Uporządkowany zostanie ruch pieszych, a dzięki budowie ścieżki rowerowej wzrośnie bezpieczeństwo rowerzystów.
Zezwolenie zawiera także szereg warunków wynikających m.in. z potrzeb ochrony środowiska czy w zakresie minimalizacji oddziaływania akustycznego oraz minimalizacji emisji gazów i pyłów do powietrza. Określa np. konieczność wykonania nasadzeń zastępczych i stały nadzór przyrodniczy nad sposobem realizacji inwestycji.
Co z budową?
Na realizację inwestycji będziemy musieli poczekać do końca 2019 roku.
- Jesteśmy na etapie kompletowania dokumentacji i przygotowywania się do przetargu. Przetarg chcemy ogłosić w przyszłym roku. Wejście wykonawcy to przełom 2019 i 2020 roku - mówi Piotr Zieliński ze szczecińskiego magistratu. - W związku z tym, że mamy obecnie kumulację inwestycji drogowych w ciągu al. Wojska Polskiego, musimy tak zaplanować harmonogramy, aby realizacja tej inwestycji była jak najmniej dotkliwa dla mieszkańców.
Na skrzyżowaniu alei Wojska Polskiego, ul. Kupczyka i Miodowej, w miejsce obecnego ronda pinezki ma powstać duże rondo z dodatkowym prawoskrętem od strony Wołczkowa w kierunku centrum Szczecina. Tym samym kierowcy jadący z Dobrej w ogóle nie musieliby wjeżdżać na skrzyżowanie.
A co z pętlą? Na niej zaplanowano pięć peronów autobusowych o długości 20 metrów, trzy perony tramwajowe (jeden o długości 65 m i dwa o długości 45 m). Na pętli miałoby się znaleźć 11 miejsc typu kiss & ride, czyli do chwilowego zatrzymania, oraz cztery miejsca dla taksówek.
Nie zapomniano o cyklistach. Z myślą o nich miałby powstać parking dla jednośladów rowerowy i stacja roweru miejskiego. Do dyspozycji kierowców zaplanowano parking na 153 miejsca postojowe.
ZOBACZ RÓWNIEŻ: Przebudowa węzła przesiadkowego "Głębokie". Takie zajdą zmiany [ZDJĘCIA]
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?