Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Remont Trasy Zamkowej w Szczecinie opóźniony. Sprawdzamy stan prac [ZDJĘCIA]

Marek Jaszczyński
Remont Trasy Zamkowej w Szczecinie
Remont Trasy Zamkowej w Szczecinie Sebastian Wołosz
Obecnie na Trasie Zamkowej wprowadzono II etap czasowej organizacji ruchu, polegający na przełożeniu ruchu na wyremontowane pasy jezdni na estakadach i rozpoczęciu robót remontowych na pozostałej części.

Wykonawca prac przy najważniejszej przeprawie nad Odrą złapał poślizg. O ile to opóźni zakończenie prac? Nie wiadomo. Wiadomo, że przejezdność ma być zapewniona do końca wakacji.

- Wykonawca prac zamierza wystąpić o przedłużenie terminu zakończenia prac. Przy czym przejezdność na przeprawie ma być zapewniona do końca wakacji, pod mostem prace będą nadal trwały - mówi Hanna Pieczyńska, rzecznik Zarządu Dróg i Transportu Miejskiego.

- Trwają jeszcze roboty objęte pierwszym etapem na moście nad Parnicą i moście nad Odrą związane z wykonaniem izolacji w części jezdnej pod warstwy bitumiczne, jak również z montażem barier energochłonnych i balustrad - wyjaśnia Hanna Pieczyńska.

Równolegle wykonawca wprowadził zmianę organizacji ruchu pod obiektem na ulicy Energetyków, by można było rozpocząć roboty związane z antykorozją konstrukcji stalowej mostów nad rzeką Parnicą i rzeką Odrą. Na łącznicy prowadzone są roboty związane z betonowaniem kap chodnikowych - ostatni etap, wykonywaniem izolacji pod warstwy bitumiczne.

W najbliższym czasie wykonawca przystąpi do wykonywania izolacji na kapach chodnikowych, montażu barier energochłonnych i balustrad na łącznicy oraz ułoży warstwy bitumiczne (bez ścieralnej) na łącznicy, jak również na prawym pasie mostu nad Parnicą i mostu nad Odrą.

Po zakończeniu tych robót ma być udostępniony do ruchu prawy pas jezdni na mostach oraz łącznica L-M. Rozpoczną się roboty rozbiórkowe lewego pasa ruchu na obu mostach. Konsekwentnie od spodu konstrukcji prowadzone są roboty związane z antykorozją części betonowych podpór i płyt ustrojów nośnych estakad.

- Prace posuwają się dość sprawnie z zachowaniem reżimów technologicznych, na które ma wpływ utrzymująca się dobra pogoda - mówi Hanna Pieczyńska.

Remont trasy Zamkowej rozpoczął się na początku października ubiegłego roku. Wykonawca będzie ma 48 tygodni na wykonanie robót od momentu podpisania umowy. Koszt remontu to 40 mln zł.

Zobacz także:

Był buspas i już go nie ma. Jak jeździć?

Kłopot mają kierowcy. Chodzi o tymczasowe oznakowanie na ulicy Gdańskiej, wprowadzone na czas remontu TZ.

- Mieliśmy buspas w kierunku lewobrzeża, który aktualnie jest nieczynny. Niestety pozostałe oznakowania, a przede wszystkim dla rozwidlenia na ul. Gdańską, a trasę zamkową są nieczytelne lub niejasne. Moim zdaniem kierowcy uznali brak buspasa, jako odwołanie wszystkich innych oznakowań w tym miejscu - uważa pan Marcin. - Większość kierowców uważa, że skreślenie słowa BUS, skreśla również znak oznakowania „remontowego” i jedzie zgodnie z białą linią, która przecina tor jazdy linii żółtej. Prośba o szybką interwencję i wyjaśnienie, jak powinno się tam zachować. Co chwilę widzę, jak ktoś nagle hamuje, bo nie do końca wiadomo, jak jechać. Pionowy znak, postawiony przed rozwidleniem to jakiś żart drogowców.

Skontaktowaliśmy się z Marcinem Charęzą, kierownikiem referatu do spraw organizacji ruchu szczecińskiego magistratu, który potwierdził przypuszczenia naszego Czytelnika.

- Przed rozwidleniem na TZ i most obowiązuje tymczasowe oznakowanie, a więc żółte - mówi Marcin Charęza.

Zobacz także:

od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na szczecin.naszemiasto.pl Nasze Miasto