Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Remont NFZ w Szczecinie. Masz sprawę? Załatw ją korespondencyjnie

Anna Folkman
Anna Folkman
W związku z planowanym remontem sali obsługi świadczeniobiorców w Zachodniopomorskim Oddziale NFZ w Szczecinie, interesanci będą obsługiwani w tymczasowych pomieszczeniach. Remont potrwa od 5 listopada do połowy grudnia tego roku. Sala po nim będzie wyglądała jak na zdjęciach.

- Z uwagi na towarzyszące temu utrudnienia, namawiamy interesantów, by sprawy, które nie wymagają osobistej wizyty w Oddziale NFZ, załatwiali korespondencyjnie - mówi Małgorzata Koszur z NFZ w Szczecinie. - Dla tych, którzy przyjdą do Funduszu, a będą chcieli uniknąć ewentualnego oczekiwania na obsługę przy stanowisku – przygotowana będzie skrzynka podawcza, do której można będzie wrzucić wniosek, zlecenie, skierowanie czy formularz. Nowa sala, którą oddamy do użytku w połowie grudnia będzie warta czasowych utrudnień: zaprosimy Państwa do miejsca wyposażonego w wygodne i estetyczne meble, nowocześniejsze systemy informatyczne, lepiej urządzonego, przyjaznego i bardziej funkcjonalnego.

Do tego czasu NFZ zachęca klientów, by sprawy niewymagające osobistego udziału, załatwiali korespondencyjnie: wniosek o EKUZ można wysłać tradycyjną pocztą, e-mailem, faksem lub złożyć w Internecie, przez profil zaufany. Z tej ostatniej możliwości można skorzystać także zakładając konto w ZIP - Zintegrowanym Informatorze Pacjenta. Tradycyjną pocztą można wysłać skierowanie na leczenie uzdrowiskowe, zlecenie na wyrób medyczny, formularz unijny. Potwierdzone zlecenie, gotowy EKUZ, zarejestrowany wniosek unijny – zostaną wysłane pod wskazany adres zwrotny. Wszystkie sprawy przekazane korespondencyjnie lub do skrzynki podawczej zostaną załatwione rzetelnie i niezwłocznie, a dokumenty odesłane pocztą!

Nowa Sala Obsługi zostanie wyposażona w wygodne i estetyczne meble. Nowe stanowiska obsługi klientów, których ilość zostanie zwiększona z 8 do 9, zostaną dostosowane do standardów RODO, zapewniając ochronę prywatności. W sali będą wydzielone strefy dla oczekujących. Łatwiejszy będzie dostęp do kancelarii - poprzez umiejscowienie punktu podawczego na Sali Obsługi; usytuowanie go tuż przy wejściu sprawi, że nie trzeba będzie przemierzać całej Sali, tak jak dziś, by złożyć dokumenty w kancelarii.
Nowa sala została tak zaprojektowana, by interesanci mogli swobodnie się przemieszczać do wyznaczonych stanowisk, mając jednocześnie zapewnioną poufność przy załatwianiu spraw. Owocem tych prac będzie uruchomienie w połowie grudnia profesjonalnie urządzonego, estetycznego i przyjaznego miejsca, w którym interesanci będą czuć się komfortowo i bezpiecznie.

- Dalsze prace, które nie będą się wiązać z tak poważną reorganizacją stanowisk, planowane są na początek 2019 roku. W styczniu zamontowane zostaną automatycznie przesuwane drzwi, co ułatwi dostęp do pomieszczeń, w tym osobom poruszającym się z wózkami dziecięcymi, na wózkach inwalidzkich, o kulach czy za pomocą balkoników - dodaje Koszur. - Modernizacji poddane zostaną również systemy informatyczne, tak by usprawnić i przyspieszyć obsługę interesantów.

Zobacz także: Kulisy Zdrowia: Ból głowy

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Michał Pietrzak - Niedźwiedź włamał się po smalec w Dol. Strążyskiej

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Remont NFZ w Szczecinie. Masz sprawę? Załatw ją korespondencyjnie - Głos Szczeciński

Wróć na szczecin.naszemiasto.pl Nasze Miasto