- Mechanizmy napędowe mostu są wyeksploatowane, mieliśmy często usterki co skutkowało utrudnieniami w ruchu pociągów i żeglugi. Po remoncie przęsło będzie sterowane z nastawni w Szczecinie Podjuchach - mówi Włodzimierz Wiatr z Zakładu Linii Kolejowych w Szczecinie. - Remont przęsła wpisanego do rejestru zabytku wyniesie 4 mln złotych. Remont przejdzie też budynek starej nastawni, w której będzie awaryjne zasilanie przęsła.
Zamknięcie mostu dla pociągów potrwa do 28 lipca. Prace z budynkiem i próby systemu sterowania potrwają dłużej.
Jak to bywa z pracami przy zabytkowych obiektach doszło do ciekawych odkryć.
- Na przęśle zwodzonym są ślady po kulach, pociski weszły w konstrukcje - mówi Włodzimierz Wiatr. - W maszynowni były elementy, które musieliśmy zamawiać indywidualnie. To koła zębate, ślimaki, których nie ma na już na rynku.
Dwie dziury po pociskach należą prawdopodobnie do działek sowieckiego szturmowca Ił - 2m3.
Zobacz również:
Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?