Odetchnij z jogą

Antidotum przeciw stresom, potrafi łagodzić napięcia i skutecznie likwidować dolegliwości ciała. Jurek Jagucki, szczeciński jogin specjalnie dla czytelników MM przedstawia pięć prostych ćwiczeń.

1. Siadamy na piętach, rozchylamy kolana. Wyciągamy ręce do przodu, opuszczamy głowę. Ręce mamy wyprostowane, a głowę pasywną. Wtedy mózg ulega „schłodzeniu”. Jest przyjazna także dla bioder i dolnej części kręgosłupa.

2. To pozycja, która nazywa się „pies z głową w dole”. Na podłożu mocno osadzamy dłonie i nogi. Przeciągamy ciało od dłoni w kierunku bioder. Ta pozycja to równowaga pomiędzy siłą i rozciąganiem. Przede wszystkim pozwala ukrwić i ożywić twój mózg.

3. Bierzemy krzesło. Stopy ustawiamy oddzielnie. Opieramy głowę na krześle, krzyżując ręce za głową. Do wykonania ćwiczenia może służyć nawet półka lub stolik. Tył ciała to „pustynia nieświadomości”. Pozycja niweluje ból kręgosłupa, a jednocześnie odświeża i ochładza głowę.

4. Do wykonania ćwiczenia będzie nam potrzebny np. zrolowany koc lub wałek. Kładziemy się na plecach obok ściany dolną część kręgosłupa opierając na wałku, a nogi prostujemy do góry. To pozycja, która pozwoli się nam zrelaksować po ciężkim dniu.

5. Skręt w siadzie. Siadamy na wałku ze skrzyżowanymi nogami. Ciało skręcamy w jedną stronę. Pozycja stymuluje całe ciało. Każdą z pozycji wykonujemy pół minuty, powtarzając kilka razy. Najlepiej codziennie.

Więcej na temat:

Komentarze

Liczba znaków do wpisania:  4000/4000

Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum oraz Politykę Prywatności.

Jeśli uważasz, że któryś z komentarzy łamie regulamin, to wyślij nam link do tego artykułu na pomoc@naszemiasto.pl

Wybrane dla Ciebie

Powiązane

Więcej na temat:
Więcej na temat:

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, wyłącz Adblock na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować Nie działa? Spróbuj wyłączyć Adblock samodzielnie w ustawieniach.