Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

MZK w Przemyślu chce wdrożyć Systemu dynamicznej informacji pasażerskiej

frp.com.pl
Schemat działania systemu Systemu Informacji Pasażerskiej
Schemat działania systemu Systemu Informacji Pasażerskiej www.gisplay.pl
Miejski Zakład Komunikacji w Przemyślu planuje do końca 2010 roku uruchomienie „Systemu dynamicznej informacji pasażerskiej”. Wdrożenie systemu powiązane jest z zakupem przez MZK oraz Miasto Przemyśl 4 tablic informacji pasażerskiej dofinansowanych ze środków UE (w dalszej kolejności w planie zakup kolejnych 4 tablic).

Autobusy MZK w chwili obecnej zostały wyposażone w urządzenia GPS (urządzenia testowe), umożliwiające lokalizacje pojazdów w czasie rzeczywistym. Trwają testy tworzonego systemu informatycznego. Po zakupie tablic i umieszczeniu ich w planowanych lokalizacjach (2 tablica – przystanki ul. Jagiellońska, 1 tablica przystanek ul. Mickiewicza Poczta, 1 tablica przystanek ul. 3-go Maja „Szpak”), zostaną one „wpięte” do systemu informatycznego MZK.

Na bazie w/w systemu planowane jest utworzenie systemu controllingu transportowego. Oprócz informowania pasażerów o aktualnym czasie jazdy autobusu, system ma pełnić funkcję zbierania, przetwarzania i analizowania informacji o pojazdach w czasie rzeczywistym, a w szczególności:

* lokalizacja pojazdu techniką GPS;

* przedstawienie na komputerze, w dyspozytorni, bieżącego stanu realizacji rozkładu jazdy;

* automatyczne sygnalizowanie nieprawidłowości i sygnałów alarmowych;

* tworzenie raportów dotyczących pracy kierowców oraz statystyk dla celów planowania, kontroli i weryfikacji rozkładów jazdy;

* pomiar czasu pracy kierowców;

* kontrola poziomu paliwa wraz z pomiarem zużycia paliwa;

* pobieranie informacji o parametrach eksploatacyjnych pojazdu;

* analizę przyczyn opóźnień pojazdów;

* wyeliminowanie odjazdów przed czasem.

W tym celu każdy autobus zostanie wyposażony w komputer pokładowy GPS, oraz terminal z wyświetlaczem i klawiaturą. W Dyspozytorni pojawi się dużych rozmiarów monitor z mapą, pokazujący rzeczywiste położenie pojazdu na trasie. Wdrożenie systemu przyniesie realne oszczędności – monitoring parametrów technicznych pojazdu pozwoli zapobiec ewentualnym awariom, zaś analiza stanu zużycia paliwa umożliwi oszczędniejszą jazdę. Bieżące raporty czasu przyjazdu i odjazdu autobusów na przystanki przyczyni się do zwiększenia punktualności przyjazdu autobusów lub urealnienia istniejącego rozkładu jazdy.

od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na przemysl.naszemiasto.pl Nasze Miasto